Мои любимые животные. Развитие коммуникативных навыков.
Submitted by Ольга Ивановна Шевченко on Tue, 12/10/2010 - 21:54
Ход урока.
I. Организационный момент.
- Stand up, please. Stand still. Stand straight.
- Good morning, children! (Good morning, Olga Ivanovna!)
- Sit down, please.
- I am glad to see you. Let`s begin our English lesson. I want you to answer some of my questions.
What day is it today? (It is Friday today.)
What season is it now? (It is spring now.)
What month is it now? (It is March now.)
What date is it today? (Today is the 6th of March.)
What is the weather like today? (The weather is fine today.)
Is it cold? (Yes, it is.)
Is it sunny or cloudy? Is it windy? Is it snowy? Is it rainy? Is it slippery? Etc.
What is the temperature? (The temperature is 5 degrees below zero.)
Do you like spring?
What can you do in spring?
Let`s remember a poem.
Spring is green
Summer is bright
Autumn is yellow
Winter is white.
Слайд1.
II. Фонетическая зарядка.
- Let`s remember some English sounds. Look at the blackboard and name the sounds.
Учитель указывает на транскрипционные значки на доске и просит детей назвать звуки и английские слова с ними.
/t/ /d/ /n/ /l/ /w/
little good nice ugly Why do you cry, Willy?
strong bad angry long Why do you cry?
tall kind funny silly Why, Willy, why, Willy,
fat sadcunning slim Why, Willy, why?
dark new
dirty clean
/ / / /
month weather
thank you together
Слйд 2.
III. Речевая разминка.
Учитель просит учеников вспомнить слова, где встречаются эти звуки.
- Will you think of the words with these sounds? Who is ready to start?
- Thankyou. Notbad.
III. Обучение навыкам монологической речи.
And now it`s time to speak about the animals.
Учитель показывет детям картинки с изображениями животных и игрушки-животные; и просит ответить на вопросы.
- Who is this? (It is a lion.)
- Is the lion big or little?
- Is the lion strong (clever, brave, cunning,… Etc.)
- Is the lion fat or slim (kind or angry, funny or sad)?
- Is the lion dirty (ugly, nice)?
- What colour is the lion?
What can the lion do?
Слйды 3 – 10.
- Describethelion, please.
Учащиеся составляют рассказ о животном c опорой на картинку.
- Come to the blackboard and tell us about the lion.
1ученик у доски обобщает услышанные предложения и рассказывает о льве.
Примерныйрассказ.
It is a lion. It is big. It is nice. It is strong. It is brave. It is fat. It is clever. It is not young. It is not old. It is clean. It is angry. It is not funny. It is not sad. The lion is yellow and brown. The lion can run, jump and swim.
- Well done. Your story is very interesting. Thank you for your story.
Далее учитель предлагает всем ученикам составить свой рассказ о любимом животном, используя картинки, игрушки. Ученики (2-3человека) выходят по очереди к доске и представляют свои рассказы.
- Let`s learn a new poem. Listen to me attentively, please.
I have a dog.
I have a dog.
His name is Jack.
His coat is white.
His nose is black.
He likes to run.
He likes to play.
We play together
Every day.
Слйд 11.
IV. Физкультминутка.
Stand up, please!
Hands up!
Hands down!
Hands on hips!
Sit down!
Stand up!
Hands to sides.
Bendleft.
Bend right!
Hands on hips!
One, two, three,
Hop!
One, two, three,
Stop!
Stand still!
Sit down,please.
Слайд 12.
V. Обучение правилам чтения, тренировка навыка чтения, развитее навыков произношения.
Учитель указывает на одну из картинок на таблице «Английский алфавит».
- Who is this? (It is a tiger (horse, wolf,…).)
- На какую букву начинается слово `tiger`?
- Name the letters of the English alphabet?
Учитель предлагает учащимся вспомнить правила чтения английских согласных букв и гласных `A`, `I` в закрытом слоге.
- Open your books, please. I want you to do exercise 2, page 55. Listen to the tape-recorder now. Be attentive, please. Listen and repeat.
Ученики прослушивают упражнение 2 и повторяют за диктором, затем читают самостоятельно вслух.
Учитель объясняет детям правила чтения гласной буквы `E` в закрытом слоге.
- I want you to do exercise 4, page 55. Learn to read the words. Listen to the tape-recorder now. Be attentive, please. Listen and read the words..
Ученики прослушивают упражнение 4 и повторяют за диктором, затем читают самостоятельно вслух.
VI. Тренировка орфографического навыка и навыков письменной речи.
-Now it`s time to write down some words. I want you to do exercise 5, page 55.
Учитель предлагает детям записать слова в тетрадь, подчеркнуть буквы зелёным (гласные) и синим (согласные) карандашами. На доске слова прописывает учитель, а подчёркивают буквы учащиеся.
VII. Развитие навыка чтения про себя.
- Now I want you to do exercise 6, page 55. First read it to yourself, find the words with the sound /e/, then read aloud.
- Now I want you to read exercise 7, page 56 to youself.
Учитель предлагает детям прочитать упражнение про себя, выбрать и прочитать вслух, что Буратино понадобится в школе, а что останется дома.
VIII. Тренировканавыковграмматики.
- One more interesting task for you. Open you books on page 55, please, exercise 3. Read the task. You have one minute to do this exercise.
Учитель предлагает учащимся назвать количество животных на картинках (множественное число существительных).
IX. Закреплениелексическихнавыков.
- Now, children, let`s remember our game with the ball.
Учитель бросает мячик по очереди всем детям и просит их перевести прилагательные с английского на русский язык и с русского на английский.
- We shall name the words one by one. The pupil who will name the last word will be the winner.
Учитель организует игру «Кто чемпион?». Учащиеся по очереди называют изученные ранее прилагательные. Ученик назвавший последнее слово, становится победителем.
X. Итог урока.
I think this lesson was interesting and useful for you. We have learnt to describe the animals. Thank you for your work. The lesson is over. Good-bye!
Слайд 13.
Домашнее задание: упр. 8, стр. 56 (письменно), слова выучить.