Урок домашнего чтения с использованием мультимедийных ресурсов.
Submitted by Татьяна Владимировна Минкина on Fri, 17/12/2010 - 00:17
МОУ «Женская гуманитарная гимназия».
Урок домашнего чтения в 11 классе.
Тема: Брюгге-самый средневековый город Европы. ( Архитектура)
Учитель: Татьяна Владимировна Минкина,учитель высшей категории,
Отличник народного просвещения.
Цель урока: Совершенствование коммуникативной компетенции обучающихся на основе прочитанного аутентичного текста и аутентичных мультимедийных средств обучения.
Задачи:
-Развивать универсальные учебные действия обучающихся по пониманию аутентичной видеозаписи, нахождению в тексте запрашиваемой информации, высказыванию по предложенным ситуациям на английском языке (монолог, диалог, полилог).
-Развивать речемыслительную деятельность обучающихся, умение сотрудничать при работе в группе, давать оценку своей работы, креативность при выполнении заданий.
-Способствовать расширению страноведческого кругозора, повышению мотивации к изучению английского языка.
Оснащение урока: текст «BRUGES: MostMedievalTowninAllEurope», тест для проверки понимания текста, 2 рекламных видеосюжета о Брюгге- из U-tube, новая лексика на доске, иллюстрации с видами города, немой фильм – экскурсия по Брюгге, подборка видеосюжетов с видами города из художественного фильма «In Bruges», компьютер, экран.
Ход урока:
I.Оргмомент.
-Today our theme is Bruges-the «Most Medieval Town in All Europe», what can we do to learn a lot about it ? (T-P1P2P3)
-What do we need the information about it for? (T-P1P2P3)
-We are going to work in 3 groups. Everybody is welcome to participate.
II.As the text has it, «…above all, Bruges is a mood». Let's listen to a poem of Henry Wardsworth Longfellow The Belfry of Bruges. (Башня в Брюгге) recited by Kate Basova.
1.P1
2.Do you like the poem, Kate? Why? And you, girls? What about the way it was recited? (I wish I could do it the same way! Kate is second to none in reciting poems.)
III. Развитие универсальных учебных действий обучающихся:
1.- по нахождению в тексте запрашиваемой информации.(Тест-множественныйвыбор) Let's do the Test "Bruges"- for us to see how well you remember the text. Prove your answer, please!(7мин-работа в группах).
-Проверка выполнения заданий: Gr1Gr2 Gr3.
-Самооценка: T-Count the right sentences and divide the result by two to get a mark. What marks have you got?-Gr1Gr2 Gr3.
-How did you work in groups?-Gr1Gr2 Gr3.
2.- по пониманию аутентичной видеозаписи (2 рекламных видеосюжета о Брюгге).
a) Let's read new words from the first text we are going to listen to: (T-Cl)
as the result of the clerk trade; the most picturesque=old-fashioned; full of treasuries; precious old Flemish paintings; statues of Biblical nature; the Cathedral of Holy Saviour; lost its eminence=importance; its harbour was left as silt up=blocked with silt; tourists discovered a much celebrated medieval wonderland; amid (=in the middle of) the twisting turning lanes (narrow road); a shoppers' paradise (=a heaven for something); Belgian lace: wedding belts, veils.
-Listen to the story to find new information. Rec - Cl (1-2times);
-What did you catch from the excursion? -Gr1Gr2Gr3
b) Let's read new words from the second text we are going to listen to: (T-Cl)
the favourite residence of Dukes of Burgundy (=eastern France); commerce and the arts flourished (=bloomed); economy collapsed (=failed); a connoisseur (= an expert) of buying chocolate; chocoholics; gastronomic varieties; everything is lovingly made by hand; 60 flavours.
-Rec-Cl (1-2times);
-What do you remember from the excursion?-Gr1Gr2Gr3
3. .-по выполнению творческих заданий (дом.зад.):
Your homework was to prepare interesting material about Bruges using multimedia. Be ready to express your opinion.
Let's listen to the first group.
Gr1Gr2 Gr3.
-How did you work in groups?- Gr1Gr2 Gr3. Did you like what you've done? –P1P2P3
4. -по выражению своего мнения по поводу утверждений на английском языке: T: Express your opinion on the following:
-A thing of beauty is a joy forever.
-The architecture of Bruges.
-The museums of Bruges.
-The revival of Bruges.
You are welcome to chose the statement you like best.
(3 min-to get ready) -Gr1Gr2Gr3.
Now you've got a minute to express your opinion on the statement.
Gr1Gr2Gr3 (P1P2P3)
-How did you work in groups?-Gr1Gr2 Gr3.
IV.Подведение итога урока.T-P1P2P3:
Did you like the lesson today? What did you like most of all? What was useful for you? What did you enjoy? What have you learnt? What marks did you get?
V.Домашнее задание:
1. Composition: To Live in Bruges: a Curse or a Blessing?