Урок – заочная экскурсия.
Тема урока: «Музеи города Хабаровска».
Цели урока:
- Развитие лексико-грамматических навыков говорения.
- Развитие навыков коммуникативного общения.
- Развитие умения высказывать своё мнение, аргументируя его.
- Воспитание у учащихся чувства гордости и уважения к культуре родного города.
Оборудование:
иллюстрации с изображениями символов и достопримечательностей
г. Хабаровска, ЦОР «Музеи города Хабаровска», мультимедиа проектор.
Ход урока.
- Сообщение темы и цели урока.
Hello, students. How are you?
We’ve got an unusual lesson today - lesson-excursion. We’ll visit some museums of our native city with the help of new computer technologies.
- Речевая зарядка.
Khabarovsk is visited by Russian and foreign tourists every year, isn’t it?
What would you like to tell the guests of Khabarovsk about our native city?
What is worth visiting in our city? Why?
Thank you, students. I see that you know a lot about the history, symbols and sights of our home city. You are proud of our city, аren’t you?
Tourists come in Khabarovsk to see the sights of the capital of the Far East and collections of the local museums.
- Активизация лексических единиц по теме «Музеи».
Let’s revise what items museums display. Dothecrosswordpuzzle.
Учащиеся решают кроссворд, который представлен в ЦОР.
- Развитие навыков и умений чтения с полным пониманием содержания.
There are several museums in Khabarovsk, which are famous in our territory.
Look at the screen and you’ll make a short virtual excursion to local museums.
Учащиеся просматривают информацию о музеях города Хабаровска, содержащуюся в ЦОР.
- Контроль понимания прочитанного.
Now, you’ll make a short test.
Учащиеся выполняют тест, который содержится в материалах ЦОР.
- Развитие навыков и умений коммуникативного общения.
- Using given information about museums of Khabarovsk tell us what museum you would like to recommend your foreign friend to visit. Why?
Учащиеся высказывают своё мнение, аргументируя его.
Useful expressions:
As for me I think…
First…
Second…
Third…
Besides…
What is more…
All things considered…
To sum it up, I’d recommend to…
- Role – play.
Work in pairs. Make a dialogue, invite your foreign friend to visit one of Khabarovsk museums.
Use:
Would you like to…? Yes, that would be a pleasure, but…
How about…? I’d love to, but…
What about…? It’s a great idea!
Let’s go to… It’s just what I’m interested in!
- Заключительный этап урока.
Let’s sum it up.
- What new have you learnt at today’s lesson?
- Where can you use the information got at the lesson?
- Домашнее задание:
- Написать письмо зарубежному другу, пригласить его посетить один из музеев города Хабаровска.
- Создать буклет об одном из музеев города.
|