Вы не зарегистрированы

Авторизация



Мой родной город Славянск -на- Кубани.

Submitted by Наталья Витальевна Наточий on пн, 21/11/2011 - 22:52
Данные об авторе
Автор(ы): 
Наточий Н.В.
Место работы, должность: 

МБОУ СОШ № 28

Регион: 
Краснодарский край
Характеристики ресурса
Уровни образования: 
основное общее образование
Уровни образования: 
среднее (полное) общее образование
Класс(ы): 
2 класс
Класс(ы): 
3 класс
Класс(ы): 
4 класс
Класс(ы): 
5 класс
Класс(ы): 
6 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Целевая аудитория: 
Методист
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Тип ресурса: 
конспект урока (занятия)
Краткое описание ресурса: 
<p> разработка урока о г.Славянске -на-Кубани для начальных классов</p>

 

Разработка урока английского языка для младших школьников .

(учитель английского языка  МОУ СОШ № 28 Наточий Н.В.)

Тема:     Мой родной город Славянск -на- Кубани.

Задачи: 1. Закрепить лексический материал по теме «Мой город»

              2. Формировать навыки монологической речи по теме «Мой город»

              3. Продолжить формировать навыки чтения, аудирования, устной и  

                  письменной речи учащихся

              4. Воспитание любви к родному городу, внимательности и активности  

                  учащихся  на уроке.

Оборудование: презентация «Мой город», проектор, карточки для лото,   

                            письмо в конверте.

 

Ход урока.

I.  Организационный момент.

     1. Приветствие.

T: Goodmorning, children. Glad to see you. How are you?

     2. Объявлениетемыурока.

T: Do you like the weather today? It’s a wonderful day today, isn’t it? Let’s start our lesson.

 

II. Фонетическаязарядка.

T: Let’s train your tongues first. Listen to me and repeat after me.

(демонстрация карточек звуков)

[w] - we, swimming-pool, swim. We like to swim. We like to swim in the swimming-pool

[i]   - live, million, big

[u]  - pool, cartoon, zoo

[r]  - river, bridge, restaurant, write

[ŋ]  - looking, eating, buying, having

 

III. Закреплениелексическогоматериала.

T: Now our tongues are ready for the lesson. So let’s continue. Now watch the film please. Andguesswhatisthefilmabout?

(учащиеся просматривают фрагмент фильма  и отгадывают о каком городе )

T: So tell me please what is the film about?(Slavyansk-on-Kuban). Good for you. And what is your native town?

P: My native town is Slavyansk-on-Kuban.

T: What is your native town?

P: My native town is Slavyansk-on-Kuban too.

T: Good for you. And my native town is Slavyansk -on -Kuban too. Let’s remember what’s there in our town? Look at the screen and tell me what is it?

(учащиеся смотрят на экран и называют достопримечательности города по-английски)

P: This is a museum (a club, a swimming-pool…) .

 

T: Now look at the screen once more and finish the sentences.

1.     You eat ice-cream at the …      (cafe)

2.     You buy toys at the…              (shop)

3.     You watch cartoons at the…   (cinema)

4.     You buy fruits at the…            (market)

5.     You swim in the…                   (swimming-pool)

6.     You can see the doctor in the …(hospital)

 

IV. Контрольорфографическихзнаний.

T: Now we'll play the game «Lotto». But first take the cards and fill in the gaps.

 Sw…mming p…ol

Cin…ma

Hosp…tal

Ma…ket

Resta…rant

Muse…m

T:   So let’s start the game “Lotto”. I’ll tell you the Russian word and you must cover the English one with a token. Who covers all the words first will be a winner. Well done!

 

V. Физкультминутка.

T: So, my friends, stand up? Let’s relax. Let’s sing and dance.

                                       (“Clap-clap, step-step”)

 

VI. Coставление монологического высказывания.

T: Children, I have a surprise for you. Our English friend Mary is going to visit you. And she wants to know about your native town. Let’s answer her questions.

1.     Is Slavyansk big or small?

2.     Are there shops and cafes in Slavyansk?

3.     Is there a cinema in Slavyansk?

4.     Is there a church in Slavyansk?

5.     What is your favourite place in Slavyansk? Why?

 

T: Make up sentences:

1.     My , native, is , town, Slavyansk

2.     It’s, town, in, a, small, Russia

3.     In, Slavyansk, many, there are, shops and cafes

4.     A cinema, there is, and, a museum, too

5.     Is  my favourite place in Slavyansk cinema

6.     Is, beautiful, Slavyansk, a town

 

T: Now look at the screen once more and complete the sentences:

1.     I live in…

2.     There are many interesting … in Slavyansk-on-Kuban.

3.     They are…

4.     Slavyansk is situated on the …river.

5.     You can see … in Slavyansk.

6.     You can visit… in Slavyansk.

7.     Slavyansk is the most … town.

8.     I’m proud of …

 

T: And the last task for today. Look at the screen. Use the phrases you have learnt at the lesson, and tell us about Slavyansk – on – Kuban.

 

VIII. Подведение итогов урока. Выставление оценок.

T: Our lesson is coming to the end. Do you like our lesson? You were the best and worked hard. I’d like to present you with  a symbol of Slavyansk-on-Kuban.

 

IX Объяснениедомашнегозадания.

T: At home you should draw a picture of your favourite place in Slavyansk and write some sentences about it.