Submitted by Татьяна Владимировна Кутрова on Sat, 26/11/2011 - 21:38
Лексическийматериал: information, technology, Geography, Bible, question, word, to be ready, Christian, Scripture, I.T., Science, Here it is!, timetable, French, German, Swimming, Singing, Reading, key word.
Грамматический материал: словообразование
Ход урока.
1. Приветствие. Оргмомент
Goodmorning class.
How are you today?
I am glad to see you.
The theme of our lesson is “English school timetable”. Today we will listen, read and speak about subjects in English schools.
1. Фонетическая зарядка.(слайд № 3)
2. Речевая зарядка. Игра в мяч.(слайд № 4)
3. Изучение нового материала
Введение нового лексического материала.(слайд №5)
Let’s do ex. 2 at page 190.
Listen to the words and expressions and repeat them after the speaker.
Аудиозапись…
Изучение грамматического материала: словообразование.(слайды № 6-9)
Работа по карточкам .
Работа с текстом
Let’s do ex.3 at page 191.Аудиозаписьупражнения.
Listen to the text, read it and translate.
4. Физкультминутка.Are you tired? Let’s have a rest. (слайд №11)
5. Закрепление пройденного.(слайды № 12,13)
6. Подведение итогов. (слайд № 14)
Рефлексия.
Домашнее задание. ( слайд № 15)
Карточка:
Your surname _________________________
1. Read Mark's timetable and answer the question
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Reading
Music
Maths
English
English
1.30 - Lunch
Biology
History
French
Swimming
Singing
11.30 - Lunch
Arts
Arts
Arts
IT
IT
English
English
Geography
Geography
Maths
Sciences
Sciences
Scripture
Physical Education
When (когда) is his Mathematics?
His Mathematics is…………………………………………………
2. Марк давно не был в школе, за это время его расписание изменилось. Его друг звонит по телефону и диктует ему новое расписание.Прослушайте и внесите изменения в старое расписание.
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
… ………
…………. . .
…………. . .
………….. . .
…………. . .
…………. . .
………………
……………
……………
…………….
…………….
…………….
. . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . .
. . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . . . . . . .
. . . . . . . .
. . . . . .
. . . . . . .
. . . . . . .
. . . . . .
е р
Соедините чертой предмет и его описание:
Scripture We learn about computers
Sciences We read the Bible
IT We learn about nature
4. Образуйте существительные из глаголов (Добавьте суффикс -ing) и переведите: