Официальный сайт janmille 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



"A Job for Life"

Submitted by Роза Валиевна Таипова on Tue, 26/04/2011 - 21:37
Данные об авторе
Автор(ы): 
Таипова Розия Валиахматовна
Место работы, должность: 

МАОУ-"СОШ № 7" г.Альметьевск РТ, учитель английского языка

Регион: 
Республика Татарстан
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
все уровни образования
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Класс(ы): 
11 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

Цели урока:

1. Умение рассказать о профессиональных качествах представителей разных профессий.

2.Обобщение и систематизация умений и навыков  на основе монологических и диалогических высказываний по теме в форме дискуссии, деловой игры.

Развивающий аспект:

Развитие воображения, умения высказывать свою точку зрения, личное отношение к поставленной проблеме; умение аргументировать своё высказывание , определить и сформулировать собственные пути решения проблем. Развитие навыков чтения, письма, аудирования.

Воспитательный аспект:

Воспитание толерантного отношения учащихся друг к другу, способности к сотрудничеству и умению общаться, умение самостоятельно принимать решения, уважительно относиться к представителям различных профессий.

 

Тип урока: 
Урок закрепления знаний
Учащихся в классе (аудитории): 
28
Используемые учебники и учебные пособия: 

1. УМК«Enjoy English 11»  (авторы М.З. Биболетова, Е.Е.Бабушис, Н.Д.Снежко)  издательство ТИТУЛ.

 

 

Используемая методическая литература: 

1. Macmillan. Exam Skills for Russia. Reading and writing, Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles.

2. Macmillan. Practice Tests for the Russian State Exam. Elena Klekovkina. 

Используемое оборудование: 

Оборудование:компьютер, проектор, DVD– магнитофон, постеры.

 

Используемые ЦОР: 

Видео - магнитофон.

Краткое описание: 
Учащиеся 11 классов- выпускники.Каждый из них задумывается о том,какую профессию выбрать.Сегодня на нашем конкурсе, Ещё раз вспомним о существующих разных профессий и специальностей.Обсудим что нужно учитывать при выборе профессии.Как вести себя при собеседовании, какие вопросы могут быть заданы и как на них отвечать.Как влияют склонности и интерес на првильный выбор.

Ход урока-соревнования:

 

I.Greeting. Warm-up.

a) The Emblems.

b) The Motto.

 

II.Speaking skills . Guess :”What job is it?”

T: You know ,that choosing a profession is a topical problem for our school-leavers.You should be ready to demonstrate your ability to  describe and guess  the describtions.

Team “Ribbons”                Team” Smiling Faces”

T:   P1 ,  come here and take  a Flower-petal. Read the word.  F.e “ a doctor”. Try to explain to the member of the second team, what word is written there.

            

  P1      A person whose profession is to treat sick people      

   P2 “ a doctor”

A pupil from another team reads “a pilot”

P2  A person who flies an aircraft and has a special knowledge of a particular stretch of water and is employed  to go on board and guide ships.

P1  “ a pilot””  etc.

III. Writing skills.

T: One student from each team, please come here.

 You have to write as many adjectives, refer to personal and professional qualities, as you can. You are limited in time. You  have 2 minutes.

f.e. well-educated, knowledgeable, computer literate, able to solve problems, etc.

 

IV.Presentation.

T: You had to prepare a presentation as a home-task:

   “ Which job to choose?”.

You had to prepare the posters with the pictures and choose the best one, describing personal and professional qualities.

V. Job interview.

T: You had a task to be ready for a job interview.

11a   st1-emploer          st2-applicant

11b    st1-employer        st2-applicant.

 

VI. Animators.

Your  task is to make the auditorium laugh.

Two animators  come into the hall.

A: Hello. Nice to see you!

N: What is happening in here?...

 

7Two pupils from each team have to

 choose the correct word or phrase to complete the sentences.

 

1. Someone who applies for a job is called an applier/applicant.

2.   A person applying for a job is also called a candidate/manager.

3.  When you apply for a job, you are often asked to attend a job interview/ test.

4.  You  get a degree/licence from a university when you complete the course.

5.  Degrees, diplomas and certificates show your qualifications/ work experience.

6.  If  you have done something for a long time, you have a lot of experiments/experience.

7.  If you are an electrician, you work for/ as an electrician.

 

VIII. Language work.

The competition of future sound producers.

 You will see a very short film. Who is ready for  cartoon  scoring, please come here.

11a-cartoon  "Caterpillar"

11b-cartoon” Birds”

 

IX. Listening.

Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке A-F.Используйте каждую букву. Обозначающую утверждение, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

 

  1. Her job gives her the chance to meet people.
  2. She thinks she should be paid more for the work she does.
  3. Her job doesn`t leave her with much free time.
  4. She`s thinking of trying to find a completely different job.
  5. She doesn`t have a good relationship with the people she works with.
  6. She has to travel a lot for her job. 

 

 

 

Говорящий

   1

    2

    3

    4

    5

Утверждение

 

 

 

 

 

 

 

 

X. The competition of Captains.

The captains  come here.

1) Give as much information as possible about your urgent problem, about yourself

You will stop speaking when my match goes out.

2) Write a sinkwein poem.

It is a poem of 5 lines.

1) The main word

1). Main word .

2) 2 adjectives

3) 3 verbs

4)A short sentence

5)One word(Noun)The feelings.

 

For example:

Doctor

Caring, attentive

Examines, treats, cures.

Helps  people

Satisfaction.

 

Xi. A song for you to relax and enjoy.

 

Listen to it

XII. Crossword.

 

XIII. Summarizing the results.

T: Judges, sum up the results of the competitions.

 

 

 

 

 

Прикрепленный файл Size
Презентация открытый урок.ppt 1.27 MB

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн