Официальный сайт jhealth 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация

X Всероссийский @вгустовский интернет-педсовет

Food

Размещено: Ирина Андреевна Константинова - пн, 25/05/2009 - 10:54
Данные об авторе
Автор(ы): 
Константинова Ирина Андреевна
Место работы, должность: 
МОУ "Лавровская средняя общеобразовательная школа" , учитель английского языка
Регион: 
Псковская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
6 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 
Цель урока: систематизация и закрепление лексического и грамматического материала по теме «Food» в монологических высказываниях и диалогической речи.
Тип урока: 
Урок закрепления знаний
Учащихся в классе (аудитории): 
12
Используемые учебники и учебные пособия: 

 

1. Мультимедийный учебник «Уроки английского языка Кирилла и Мефодия. 6 класс»
Используемое оборудование: 
класс с выходом в Интернет, интерактивная доска
Используемые ЦОР: 

 

1.http://nova.rambler.ru/pic_cache?url=http%3A//lobziki.kut.ru/fotki/Progulki/2006_Musor/&bi=http%3A//lobziki.kut.ru/fotki/29157-10/Food.jpg&i=http%3A//media5.picsearch.com/is%3FNgQfBonYYkWBJyjjVnJP2GFC1JChXZb1PJymINda-FY&w=99&h=128&f=25&q=%D0%B5%D0%B4%D0%B0&p=5

2. http://nova.rambler.ru/pic_cache?url=http%3A//www.exotictours.ru/japan.html&bi=http%3A//www.exotictours.ru/images/jap7.gif&i=http%3A//media2.picsearch.com/is%3FeBvvDhnEirv2uv2jZOnyKawTtXTsSirQqTy3-3YPMu0&w=128&h=94&f=25&q=%D0%AF%D0%9F%D0%9E%D0%9D%D0%A1%D0%9A%D0%90%D0%AF%20%20%D0%9A%D0%A3%D0%A5%D0%9D%D0%AF&p=10
3. http://nova.rambler.ru/pic_cache?url=http%3A//www.yamatorussi.ru/27&bi=http%3A//www.yamatorussi.ru/yamato/picont/27.jpg&i=http%3A//media3.picsearch.com/is%3FZTpsd7cg9Sa1o_uIlghEShnIwtsccbZbcht6C9W02HM&w=128&h=87&f=21&q=%D1%80%D0%B8%D1%81&p=6

4. http://nova.rambler.ru/pic_cache?url=http%3A//www.prostranstva.ru/cafe/&bi=http%3A//www.prostranstva.ru/images/cafee.jpg&i=http%3A//media3.picsearch.com/is%3Flu8eQdrQsujGeI0ELlDOIrlfEgSo4tS9TEaTukZSmMY&w=128&h=86&f=46&q=%D0%9A%D0%90%D0%A4%D0%95&p=4
5. http://festival.1september.ru/articles/504736
Краткое описание: 
Урок проводится в 6 классе по теме "Еда". Это урок с использованием интерактивной доски и мультимедийного учебника. На уроке повторяется и закрепляется ранее пройденный материал и изучается новый. Дети повторяют лексику, представляют свои сообщения, составляют диалоги, разыгрывают ситуации.

 

 План-конспект открытого урока
по английскому языку на тему «Food» в 6 классе.
 
 
Цель урока: систематизация и закрепление лексического и грамматического
                     материала по теме «Food» в монологических высказываниях и
                     диалогической речи.
Задачи урока: 1) обучающие- практика речевой деятельности
·        Активизация лексики по теме
·        Знакомство с употреблением местоимений some и any
                        2) развивающие- расширение кругозора, развитие творчества,
                            Воображения
                        3) воспитательные- обучение умению вести беседу, развитие
                            культуры общения, умений работать в команде, помогать
                            друг другу
Оснащение урока: класс с выходом в Интернет, интерактивная доска
 
 
Ходурока
-         Hello, boys and girls! Nice to see you. Sit down, please. Let s start our lesson. Who is on duty today? What date is it today? What day is it today? Is anybody absent from the class today? What is the weather like today? What season is it now?
-         At first, look at the screen, please. You can see some pictures. Try to guess what the topic of our lesson is. (Food). Презентация (слайд 1)
-         First of all, let s remember the words on the topic “Food” which we have already known. Look at the screen, please and name these things. (слайд 2-20)
( на экране картинки с изображением разных продуктов)
-         You have done the task without any mistakes. Good for you. Then let s pronounce some new words, please. Listen to the speaker carefully and repeat after him, please. (работа с диском “Уроки английского языка Кирилла и Мефодия» , урок 19 отрывок 2)
-         Thank you.  Next task is: match the pictures with words. (урок 19 отрывок 2)
-         As you know, some foods can be healthy, but others are dangerous for our health. You can see different foods. Let s divide them into two groups: junk foods and healthy foods and explain why they are junk or healthy.
( на экране слайд с изображением продуктов, дети распределяют их на две группы) (слайд21)
-         Explain, please why these foods are bad for our health. Why are they good for our health?
Ознакомление с новым материалом
- Сегодня мы должны познакомиться с новыми особенностями употребления местоимений some и any и правильно использовать их в своей речи.
·        Введение правила (уроки Кирилла и Мефодия , урок 19 отрывок 6)
·        Тренировка употребления местоимений в диалоге (уроки Кирилла и Мефодия, урок 19отрывок 5)
·        Заполнение пропусков в диалоге (уроки Кирилла и Мефодия, урок 19 отрывок 8)
-         Children, look around. We have some guests today. They are from Scotland, Japan and Italy. They are going to tell us about their national cuisines.
Примерные рассказы детей
1)     (слайд 23) Hello, I am Mary. I am from Japan. I want to tell you about Japanese cuisine. The Japanese live on the islands. So, they like to eat vegetable products of the sea: water-plants, fish, crabs and shrimps. Also they like to eat meat. Meat in Japan is more expensive than fish. The Japanese like beef, mutton, poultry and pork. Vegetable salads are very popular too. In the morning they eat butter and soft cheese. And, of course, they drink a lot of tea, fruit water and mineral water. But the main dish on the table in Japan is rice.
-         What do the Japanese like to eat?
 
2)     (слайд 24) Hello, I am Helen. I am from Italy. I want to tell you about Italian cuisine. Italian food is the most original in the world. The main products of Italian cuisine are: olive oil, vegetables (especially tomatoes) and spaghetti. The most famous dish is spaghetti. The Italians eat spaghetti with different fillings: fish, eggs, cheese and sea foods. Classical Italian dish is pizza. It has different fillings: cheese, sausages, Pepperoni, tomatoes, pepper, fish, mushrooms, carrots, eggs and others. Also the Italians like vegetables with olive oil. The Italian cheese is popular all over the world.
-         What do the Italians like to eat?
 
3)     (слайд 22)Hello, I am Robin. I am from Scotland. I want to tell you about Scottish cuisine. Scottish food is very simple. In the morning they like to eat different porridges with butter, milk and cream. Also the Scots like sea foods: fish, crabs and shrimps. The Scots like to eat different soups: fish soup, potato soup, soup with cabbage and coolen skins with fish. Not less than fish dishes the Scots like meat dishes. They like beef and mutton. But the most popular national dish in Scotland is haggis. For dessert the Scots like sweet puddings, rolls and cakes. As the English, the Scots like to drink tea with jam, marmalade and cakes.
-         What do the Scots like to eat?
- Let s remember what they like. (слайд 25)
-         But we live in Russia. What are the national Russian dishes?
-         What are your favourite dishes?
-         OK. We worked very hard today. And I want to invite you for walking. Would you like to go for a walk? Is it cold now? But I know how we can warm up. It s eating. Let s go to the café. I think it s a good idea.
-         Look at the screen, please. You can see a dialogue with mixed parts. Put the parts of the dialogue in correct order (слайд 26)
Примерный диалог
 
1)- Can I have the menu, please?
- Here you are.
- Are you ready to order?
- Yes, I would like a vegetable soup, roast lamb and ice-cream for
 dessert.
- But I d like to try baked mushrooms and pies with cabbage.
 
2)- Hello, Dan!
- Hi, Sam! You are sad, aren’t you?
- Yes, I am. I am very hungry.
- Let s have a snack.
- OK. I know a good cafe. Let s go there.
- Let s go.
 
3)- It looks inviting.
- It is delicious.
- Bring us the bill, please.
- Here you are.
- Thank you very much. Good- bye.
- Good- bye.
 
-         At home you prepared some dialogues too. It s a café , let s act out your dialogues.(детиразыгрываютдиалогиприготовленныедома)
-         At the end of our lesson I want to suggest you checking up your knowledge. Look at the screen, please. Fill in the gaps, please. (слайд 27)
-         Our lesson is over. Stand up, please. Good bye.
 
 
 
 
 
 
 
 

»  Тэги к этому документу:

Смотреть видео hd онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн