Разработка урока с презентацией по теме "I Love My Earth"
Submitted by Светлана Анатольевна Ларина on пн, 18/10/2010 - 23:54
Разработка по теме:
«Я люблю мою землю»
(«I Love My Earth»).
Выполнила : Ларина С.А.,
учитель английского язык
МАОУ «Гимназия» г. Валдай
Пояснительная записка
Данная разработка – презентация позволит:
1) провести уроки по темам «Природа и проблемы экологии», «Проблемы загрязнения окружающей среды», «Как можно защитить нашу планету», «Удивительные природные места России» и т.п.
2) упростить подготовку к урокам по данным темам;
3) повысить мотивацию учащихся к изучению данных тем на уроках английского языка;
1) затратить меньше время на обновление наглядного материала к урокам.
Тема защиты окружающей среды всегда обсуждается по программе средней школы. Зачастую эта тема скучна и неинтересна. Учитывая современные технологические возможности, урок становится более интересными, и наглядность становится более зрелищной.
На уроках по данной тематике:
1) решаются в комплексе образовательные, воспитательные и развивающие задачи,
2) учебная информация носит научный характер,
3) учащимся предоставляется научно-познавательная информация о природоохранных организациях в России.
Данная презентация поможет подготовиться к нескольким урокам по данной теме или провести один урок.
Представляю вашему вниманию разработку урока по теме
«Я люблю мою землю» («I Love My Earth»).
• содержание урока соответствует поставленным задачам;
• подача материала осуществляется от простого к сложному, с постепенным увеличением объёма материала;
• соблюдается логическая последовательность всех этапов урока;
• учащиеся проявляют живой интерес к проблеме сохранения чистоты окружающей среды;
Цель урока: углубить знания учащихся по теме, раскрыть сущность экологических проблем и привести учащихся к выводу о необходимости личного участия каждого в решении данных проблем,
воспитание чувства гордости, патриотизма и собственной значимости в решении актуальных проблем общества.
Задачи: 1)обучающие:
- формирование и развитие обще учебных навыков (чтения высказывание своего мнения, обсуждение),
- формирование ЗУН по предмету,
- расширение закрепление лексического запаса учащихся по теме «Экология»
2) развивающие:
- развитие познавательного интереса учащихся,
- обучение навыкам научно- познавательной деятельности,
- развитие общих способностей учащихся(логики, Сопоставление, анализ).
3)воспитательные:
- прививать любовь к родному краю,
- воспитать чувство личной ответственности за судьбу родного края.
Тип урока – проблемный урок- беседа по решению обозначенной проблемы.
Методы: частично-поисковый, метод игрового обучения, сюжетная игра.
Приемы:
- письмо от друга,
- составление текста,
- газетная статья с последующей переработкой,
- формулировка правил экологического поведения человека в различных ситуациях.
Формы работы : фронтальная, групповая, индивидуальная.
Данная разработка была создана в программе Microsoft Word.
Для демонстрации моей конкурсной работы необходимо:
- компьютер или notebook;
- интерактивная доска;
- программа Microsoft Word;
- программа Microsoft PowerPoint.
I. Начало урока.
Перед уроком (за минуту до звонка) учитель включает запись со стихотворением на русском языке о природе и халатном отношении людей к ней (для создания атмосферы урока).
Т. (На доске слад 1). Hello, dear friends. I am glad to see you again. I like my beautiful and old town. It is lovely. And I am fond of nature. Do you?
1) Have you heard the poem? It is about nature, but the poem is not about nature only. What is the poem about? (Учащиеся отвечают). It is terrible, is not it?
2) So I like my earth. ( Слайд 2). Our earth is our home. There are many big and small rivers, lakes, seas, oceans, mountains, green forests and animals on the planet. But there are also many factories, cars, electric stations on it. They pollute our nature. It’s an actual problem. Do you agree with me?
3) (Слайд 3).Today I invite you
to discuss this problem and ecological problems,
to find the ways of protecting our nature
to remember words and expressions about it,
to practice in reading and translating
to learn many facts about national parks and reserves.
I hope the map, the pictures, the list of words will help you.
II. Основная часть урока.
1) T. (Слайд 4). Let’s start with the words. Please, read and translate one by one. Will you repeat the words altogether once more? Now let’s use these words in sentences.
2) Will you translate from Russian into English? ( Слайд 5). (Учащиеся читают, учитель хвалит).
3) T. Now I suggest you to work with the text. (Слайд 6). It’s called “Dirty Water”. The text is about a famous Russian lake Baikal. Let’s read it and try to understand it. What is the main idea of the text? Is the text difficult for understanding? Ok! Let’s translate it. Is only Lake Baikal dirty? Is our Valday Lake dirty too? Let’s change the text and speak about the pollution of our lake. (You work in your group. You have 3 minutes).
4) Т. Are you ready? Who will be the first? Do you have another variant? Can you add anything? Ok! One of the ecological problems in our place is water pollution, isn’t it?
5) (В руках учителя письмо). Т. And now look here. I’ve got a letter from my pen-friend. She lives in a small town Canon City in the USA. She is an ecologist. She writes me about one of the biggest parks in America “Yellow Stone Park”.
“There are a lot of ecological problems in the USA. We must solve them.” She knows I live in a beautiful town. She asks me to write about the ecology in my place. May be you help me? She asks me some questions. (Сайт 7, вопрос 1).
Учащиеся отвечают на вопросы, учитель комментирует их ответы.
6) Т. Really! (Сайт 7, вопрос 2,3, 4 One of these problems is water pollution. I can say that factories, cars, people pollute your town. Is it right? ( Сайт 7, вопрос 5).
7) Т. She was interested : “(Сайт 7, вопрос 6 )?”. In my opinion these problems are not only for me and for you. These problems are for factories, government, citizens. Do you agree with me?
8) Т. (Сайт 7, вопрос 7). Can you write rules for them to publish in newspapers, to speak about them on TV and radio? Let’s try/ You’ll work in groups. (Учитель делит учащихся на группы) But let’s write only two rules on these lists. The 1st group you will write for factories, the 2nd – for the government and the 3rd - for people (Valdains). You have only 2 minutes.
9) Т. By the way do you know what ecological organizations save our environment? Are there any national parks, reserves in Novgorod region fnd in Russia? What are their names? Who knows? The most famous national park in Novgorod region is Valdai National Park (Cлайд 12). The booklets gives you a piece of information about them and their activities. (Слайды 8, 9,10, 11 дадут дополнительную информацию и виды национальных парков).
10) Т. And now look at the blackboard I have a little poem about friendship between people and nature. (Слайд 13). Will you read it? I think the poem is very simple. Can you give me a translation? Let’s read it once more altogether.
11) T. Now I know what to write to my pen friend about our ecological situation in our town. Without your help I couldn’t do it. Thank you. So, I’ll write to Sally, that our school children take an active part in keeping our nature. But you can not only take care of animals and birds, protect our forest and water, keep out streets and town clean, but call our government and people to observe rules every where.
III. Заключительная часть урока.
1) Т. Our lesson is coming to the end. That’s why I want you to write your homework. I think it’s not difficult for you to do your homework. So your homework is to express your demands in different ways.
Some of you write articles in a newspaper.
Others, simply, write the rules.
Some of you can draw pictures on the ecological topic. I think the booklets about national parks and reserves will help you. (Учитель раздает буклеты на дом).
2) Thank you for your lesson. I’m glad to work with you and to teach you. You are very clever. You were great and very active. I can put you only excellent and very good marks. But in your form there are the brightest stars. They are….. (Учитель называет учащихся). Do you agree?
3) Т. (Если до звонка осталось еще несколько минут). We have some minutes. Let’s rest and play. Here you see a hidden word (“environment”) about protection of nature. Will you try to open letter by letter? Who will be the first? (Слайд 15).