Официальный сайт circ-a 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



Үткән заман хикәя фигыль.

Submitted by Назира Рахимулловна Батталова on пн, 01/11/2010 - 17:50
Данные об авторе
Автор(ы): 
Батталова Назира Рахимулловна
Место работы, должность: 
МОУ Лицей №1 г. Зеленодольска РТ, учитель татарского языка и литературы
Регион: 
Республика Татарстан
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
начальное общее образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
3 класс
Предмет(ы): 
Родной язык
Тип урока: 
Урок изучения и первичного закрепления новых знаний
Используемые учебники и учебные пособия: 

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

И.Л.Литвинов, Э.Р.Садыйкова, Л.И.Гарипова. Татар теле. 3. Казан. "Мәгариф" нәшрияте, 2009.

 

Используемая методическая литература: 

Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;} И.Л.Литвинов. Я начинаю говорить по-татарски. Казань, Тат.кн.издат. 1994.

    



Используемое оборудование: 

Магнитофон, словари, схемы-опоры, сигнальные круги.

Краткое описание: 
План-конспект урока по татарскому языку для 3 класса (русскоязычная группа)по учебнику Татар теле. 3. И.Л.Литвинов, Э.Р.Садыйкова, Л.И.Гарипова.

Максат: 1. Я¼а фигыльл´р (к¿л!, катнаш!. кул чап!. каршыла!) бел´н таныштыру, аларны актив с¿йл´мг´ кертº.

2. Хик´я фигыльл´рне ºтк´н заманда ике формада (нишл´де?-нишл´г´н?) куллануны ныгыту.

3. Балаларда тырышлык, эшч´нлек сыйфатларын т´рбиял´º.

Д´рес тибы: Лексик кºнекм´л´р формалаштыру.

¡и³азлау: сºзлекл´р, Петрушка ³´м шар р´семн´ре, тер´к схемалар, карточкалар, сигнал тºг´р´кл´р, «Сºз тап» уены ¿чен плакат, магнитофон.

 

Д´рес барышы.

1.     Оештыру.

_ ис´нл´шº;

_ число (д´фт´рг´ язу);

_ матур язу (к к к кк ккк Кк Кк Кк ка ко ку кы);

_ д´ресне¼ «кунагы» Петрушка бел´н таныштыру:

Ук. _ Балалар, бºген безне¼ д´рест´ кунакта – Петрушка. Ул сезг´ бºл´кк´ шарлар алган, л´кин аны¼ шарларын ¢ил очырткан. Без д´рест´ тырышып эшл´с´к. д¿рес ¢аваплар бирс´к, шарлар урыннарына кайтыр. Петрушкага шарларын ¢ыярга булышабызмы?  (…)

2. ¯й эшен тикшерº.

3. Белемн´рне актуальл´штерº:

1) тактада 3 бала карточкалар бел´н эшли.

1 нче карточка.

Фигыльл´рг´ -ган/-г´н, -кан/-к´н аффиксларын ялга:

Су сип! Чакыр! Укы! Эшл´! Тарат! Кил!

2 нче карточка.

ªрн´к буенча яз:

Нишл´де?                Нишл´г´н?

т¿зеде                     т¿зег´н

йоклады

´зерл´де

текте

ватты

керде

3 нче карточка.

Допиши предложения, добавив нужные аффиксы:

Габдулла Тукай балалар ¿чен кºп шигырьл´р яз… . Без кич´ циркка бар… . ¥нием м´кт´пт´ бик яхшы укы… .

2) Аудирование.

а) прослушайте и укажите слова в которых есть звук [къ] (балалар сигнал тºг´р´кл´р бел´н эшлил´р: яшел т¿с – ´йе, кызыл т¿с - юк)

Китап, кычкырды, чынаяк, кºлм´к, чыккан, ялкау, кибет, кайнар

б) Прослушайте и укажите слова, которые отвечают на вопрос  нишл´г´н? (балалар сигнал тºг´р´кл´р бел´н эшлил´р)

Язды, ºск´н, утырткан, т´рбиял´де, шуган, кºрс´тк´н, барган, кайтты.

в) Прослушайте и укажите, что изменено во втором предложении каждой пары:

1)                ¥ти тºт´л ясады.

¥ти тºт´л ясаган.

2)               ¥ни суган утыртты.

¥ни суган утырткан.

3)               Абый су сипте.

       Абый су сипк´н.

( Эш бетк´ч, Петрушка р´семе янына шар р´семе куела)

3) Балалар эшен тикшерº.

 Укучыларда сигнал тºг´р´кл´р.

Билгене укучылар куя. ( Шар р´семе ¿ст´л´.)

 

й

¿

у

т

ш

у

¿

г

е

ы

р

д

р

д

р

д

е

ы

а

е

к

¿

л

д

ш

ы

к

и

д

е

а

д

б

и

е

д

      4) «Сºз тап» уены.

  Сºзл´р 1 нче баганага языла;

   й¿герде

   утырды

   й¿рде

   ашады

   к¿лде

   киде

   биеде

                                   шуды

- Бу сºзл´рг´ нинди сорау куябыз?

- Бу сºзл´р нинди сºз т¿ркемен´ кер´?

- Алар кайсы заманда килг´н?

- Татар теленд´ ºтк´н заман фигыльл´рене¼ тагын нинди формасы бар?

- «Нишл´г´н? соравына ¢авап бирºче сºзл´рг´ нинди аффикслар ялгана?

(тактага тер´к схема элен´)

2 нче баганага сºзл´р ºзг´ртелеп (нишл´г´н? соравы) языла.

(1 укучы тактада, укучылар д´фт´рл´ренд´ эшлил´р, эш тикшерел´, билге куела.)

-Укучылар, ºтк´н заманда фигыльл´р кайчан нишл´де?, ´ кайчан нишл´г´н? соравына ¢авап бир´л´р?

 ( нишл´де? – мин ºзем кºрдем;

   нишл´г´н?- мин ºзем кºрм´дем, кºпт´н булган эш)

( Шар р´семе ¿ст´л´.)

Физминут. ¡ил ис´, ис´, ис´.

              Агачларны селкет´.

              ¡ил тына, тына, тына.

              Агачлар зур ºс´.

4. Я¼а материалны ºзл´штерº.

1) я¼а сºзл´рне презентациял´º (алар тактада язылган):

к¿л!

катнаш!

кул чап!

каршыла!

_ кайсы сºзл´рне калын, ´ кайсыларын нечк´ укырга кир´к?

_ сузл´рне хор бел´н уку;

_  сºзлек бел´н эш (укучылар сºзл´рне¼ т´р¢ем´л´рен табып, сºзлек д´фт´рен´ язалар);

Игътибар итегез:- арга/-´рг´ аффикслы сºзл´р юкмы? Булса, таблицага языгыз.

- тикшерº.

2. Ныгыту,

а) русча ´йт (фронталь эш):                                                                                   

к¿л! – к¿лерг´ - к¿л´ - к¿лми – к¿лде – к¿лм´де – к¿лг´н

катнаш! – катнашырга – катнаша – катнашмый – катнашты – катнашмады – катнашкан

кул чап! – кул чабарга – кул чаба – кул чапмый - кул чапты – кул чапмады – кул чапкан

каршыла! – каршыларга – каршылый – каршыламый – каршылады – каршыламады – каршылаган

б) татарча ´йт (фронталь эш):                                                  

смейся! – смеяться – смеется – не смеется – смеялся (сам видел и не видел) – не смеялся (сам видел)

участвуй! – участвовать – участвует – не участвует – участвовал (сам видел и не видел) – не участвовал (сам видел);

аплодируй! – аплодировать – аплодирует – не аплодирует – аплодировал (сам видел и не видел) – не аплодировал (сам видел);

встречай! – встречать – встречает - не встречает – встречал (сам видел и не видел) – не встречал (сам видел).

в) татарча ´йт (я это сам видел):

я смеялся – мы смеялись

ты участвовал – вы участвовали

мы аплодировали – они не аплодировали

я встречал – ты не встречал

г) Скажи, что:

_ в цирке мы смеялись, потому что было очень весело;

_ в школе мама часто участвовала на концертах;

_ певец эту песню спел очень красиво, поэтому ему долго аплодировали;

_ Павел встречал Новый год с друзьями.

(Шар р´семн´ре ¿ст´л´.)

Физминут.  Ишк´к иш´ ишк´кче,

               Иделл´рг´ ¢итм´кче.

               Агымсуга каршы барып,

               Дулкыннарны ¢и¼м´кче

                      Кºкт´ кояш елмая,

                      Су ¿сте ¢ем-¢ем ит´.

                      Ишк´к ишº, суда й¿зº

                      Бел´кне к¿чле ит´..

д) даилог ты¼лау (магнитофон язмасында):

_ Игътибар бел´н ты¼лагыз, кем концертта булган, ´ кем булмаган?

Телефон шалтырый.

_ Ис´нме, Оля!

_ Ис´нме, Алсу!_ Оля, кич´ концерт булган. Казаннан да артистлар катнашкан. ¡ырчылар бик матур ¢ырлаганнар, Биючел´р бик матур биег´нн´р. Зал артистларны бик ¢ылы каршылаган, озак кул чапкан.

_ ¥йе, Алсу. Мин концертны карадым. Казаннан да артистлар катнашты. ¡ырчылар бик матур ¢ырладылар. Биючел´р бик матур биедел´р. Зал артистларны бик ¢ылы каршылады, озак кул чапты.

_ Кызганыч, мин концертны кºрм´дем. Сау бул, Оля!

_ Сау бул, Алсу!

(Сорауга ¢авап бирº.)

е) Парлы эш (диалог т¿зº):

_ Кызлар кебек сез д´ с¿йл´шеп карагыз. Безне¼ ш´³´рг´ цирк килг´н. Берегез – кºрг´н, ´ икенчегез - кºрм´г´н. Я¼а сºзл´рне кулланыгыз.

(2-3 пар ты¼ланыла. Билгел´р куела.)

(Шар р´семн´ре ¿ст´л´.)

ж) ¯й эше:

1 т¿ркем – 86 бит, №2;

2 т¿ркем – 86 бит, №4;

3 т¿ркем – 87 бит, №6.

4. Йомгаклау.

_ Бºген без д´рест´ нинди сºзл´р бел´н таныштык?

_ Н´рс´л´р ¿йр´ндек?

_ Балалалар, ´йтегез ´ле, артистны¼ эше ¢и¼елме, авырмы?

_ Ни ¿чен?

_ ¥ сезне¼ сыйныфта «артистлар» бармы?

_¥йе, сезне¼ сыйныфта «С´лам´тлек» театры эшли. Сезне¼ театр конкурста катнашты ³´м беренче урынны алды.

_¥ сезне¼ сыйныфта ¢ырчылар, биючел´р бармы?

_ Алар да т¿рле конкурсларда катнашалар. Тºб´н Новгород ш´³´ренд´ «Русский Олимп» конкурсында 1 урынны, Волжск ш´³´ренд´ 2 урын ³´м Гран-при алдылар. Без аларны котлыйбыз ³´м кул чабабыз.

_ Сезне¼ сыйныфта бик тырыш балалар укый. Бºген д´рест´ д´  бик яхшы эшл´дегез. ¥н´ Петрушка нинди зур шарлар б´йл´ме ¢ыйды. Ул сезг´ р´хм´т ´йт´. Р´хм´т, балалар, д´рес бетте, сау булыгыз.

 


 


Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн