Вы не зарегистрированы

Авторизация



Who is the best? What is the best?

Submitted by валентина анатольевна явдошина on Wed, 10/11/2010 - 16:43
Данные об авторе
Автор(ы): 
Явдошина Валентина Анатольевна
Место работы, должность: 
Токская средняя школа, учитель иностранного языка
Регион: 
Оренбургская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Класс(ы): 
7 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 
Цель урока: развивающая – · развитие навыков чтения, письма, говорения, аудирования и способности осуществлять продуктивные речевые действия; ·развитие способности к сравнению, умению анализировать. воспитательная – · воспитывать уважительное отношение к одноклассникам; умение работать в коллективе; практическая – ·отработка употребления грамматического материала по теме «Образование степеней сравнения прилагательных», «Абсолютная форма притяжательных местоимений», употребление определенного артикля the с географическими названиями; ·формирование грамматических навыков письменной и устной речи, активизация употребления изученного грамматического и лексического материала в речи учащихся; · систематизация имеющихся знаний учащихся о наиболее важных географических объектах; ·знакомство с материалами «Книги рекордов Гиннеса»
Тип урока: 
Урок обобщения и систематизации знаний
Используемые учебники и учебные пособия: 

В.П.Кузовлев, Н.М. Лапа

Используемые ЦОР: 

null

Краткое описание: 
Урок-обобщение изученного материала по теме "Степени сравнения прилагательных"

 

Ход урока



 

I. Организационный момент.

1.Ознакомление с темой урока, задачами.

-Good morning, everybody! Sit down, please. Who is on duty today? What day is it today? Let’s start our lesson.

Dear children! Yesterday I’ve got a parcel and a note. Here they are. I will read the note for you.

Dear 7th form students.

I’ve sent for you the parcel with presents, but you will open it if you do my tasks and get a secret code.

(Слайд 1)

The topic of the tasks is WHO IS THE BEST? WHAT IS THE BEST?”

Your knowledge will help you. The tasks are in your computer.

Good luck.

Your friend

Ознакомление с этапами урока. (Слайд 2)



 

1.Magic square.

2.Find the mistakes and correct them.

3.Put the adjectives in the brackets in the right form.

4. Compare the geographical places.

5.Let’s do the setting- up exercise

6. Decorate the baobab.

7. Translate from Russian into English.

8.Do the test



 



 

I. Основная часть

1 Речевая зарядка.(Слайд 3)



 

Magic square.



 

Учащиеся выходят к доске, выбирают номер экрана, читают прилагательное, дают его перевод, называют 3 степени сравнения.

Beautiful –more beautiful – the most beautiful

Good – better – the best

Big – bigger – the biggest

Fine –finer – the finest

Large – larger - the largest

High – higher – the highest

Long – longer – the longest

Interesting – more interesting – the most interesting

Bad – worse – the worst



 

Переход к слайду 4. Появляется буква G

2.Find the mistakes and correct them. (Слайд 5)



 

На доске записаны предложения, в которых допущены ошибки. Задача учащихся объяснить и исправить ошибки.



 

·He is the most old boy in our class.

He is the oldest boy in our class.

·The dog is fattest.

The dog is the fattest.

·The picture is the beautifulest in the shop.

The picture is the most beautiful in the shop.

·My tent is gooder than yours.

My tent is better than yours.

·My backpack is more big than hers.

My backpack is bigger than hers.

·My sweater is cheapest than his.

My sweater is cheaper than his.

·This camera is the expensivest.

This camera is the most expensive.



 



 

Переход к слайду 6. Появляется буква U



 

3. Put the adjectives in the brackets in the right form. (Слайд 7)



 

Учащимся раздаются карточки с заданием, выполняют письменно, затем коллективная проверка выполненного задания.



 

1. June (hot) September.

June is hotter than September.

2. December is (long) November.

December is longer than November.

3.February is (short) month.

February is the shortest month.

4. Russia is (large) country in the world.

Russia is the largest country in the world.

5. Baikal is (deep) lake.

The Baikal is the deepest lake.

6.. Himalayas (high)mountains.

The Himalayas are the highest mountains.

7.Volga is (long) than … Thames.

The Volga is longer than the Thames.

8.Football is (popular) game.

Football is the most popular game.



 

Переход к слайду 8. Появляется буква I



 

4. Compare the geographical places. (Слайды 9 - 15)



 

Himalayas – 8848 meters high/ Rockies – 4300 meters high

(The Himalayas is higher than the Rockies)

Volga – 3531 kilometers long / Ob -5410 kilometers long

(The Volga is longer than the Ob)

Moscow – 862 years old / New York – 383 years old

(Moscow is older than New York)

Baikal – 1620 meters deep / Ladoga – 225 meters deep

(The Baikal is deeper than the Ladoga)

Paris - beautiful / London - beautiful

(Paris is as beautiful as London)

Russia - 17 million sq. km/ Canada - 9.976 million sq. km

(Russia is larger than Canada)

Atlantic Ocean – 93.3 million sq.km / Pacific Ocean – 179,7 million sq.km

(The Atlantic Ocean is smaller than the Pacific Ocean)



 

Переход к слайду 16. Появляется буква N



 



 

5.Setting- up exercise. (Слайд 17)



 

Комплекс упражнений содержит материал по теме урока. Под музыку учащиеся выполняют команды.

We are the tallest. We are the smallest. We are the fattest. We are the thickest. We are the best dancer. We are the best jumper. E.t.c



 



 

Переход к слайду 18. Появляется буква N



 



 

6.Let’s decorate the baobab (Слайд 19) “WHO IS THE BEST?”



 

The baobab is the evergreen tree, but this one has no leaves. Let’s decorate it. Answer the questions written on the leaves and put them on the tree.



 

1. Who is the smallest in your class?

2. Who is the tallest in your class?

3. Who is the best sportsman in your class?

4. Who is the best in Maths in your class?

5. Who is the most cheerful in your class?

6. Who is the kindest in your class?

7. Who is the best in English in your class?

8. Who is the youngest in your class?

9. Who is the oldest in your class?

10.Who is the best singer your class?

11. Who is the best dancer your class?



 



 

Переход к слайду 20. Появляется буква E



 



 

7.Translate from Russian into English (Слайд 21)



 

·Наша палатка такая же большая, как ваша.

(Our tent is as big as yours.)

·Мой свитер не такой новый, как её.

(My sweater is not as new as her)

·Его рюкзак тяжелее, чем мой.

(His backpack is heavier than mine)

· Этот город такой же красивый, как и мой.

(This city is as beautiful as mine)

·Эта книга более интересная, чем та

(This book is more interesting than that one)

· Саратов не такой старый, как Москва.

(Saratov is not so old as Moscow)

·Лена такая же длинная, как Амур.

(The Lena is as long as The Amur)



 

Переход к слайду 22. Появляется буква S



 



 

8.Test(Слайд 23)



 

Choose the right answers.

1. I am …. than my brother.

a) young b) younger c) the youngest

2. May is not as …. as July.

a) hot b) hotter c) the hottest

3. History is ….. than Biology.

a) difficulter b) more difficult c) the most difficult

4. Russia is …. country in the world.

a) the most large b) largest c) the largest

5. I am as ….. as my friend.

a)tall b) taller c) the tallest

6. The tent is …. .

a) the baddest b) worse c) the worst

7. The book is …. than the film.

a) interestinger b) interesting c) more interesting

8. My backpack is not as …. as yours.

a)heavy b) heavier c) the heaviest

9. … Everest is …. mountain in the world.

a) The, the highest b) -, the highest c) the, higher

10. …. Lake Baikal is ….. lake.

a) the, deepe b) -, deepest c) -, the deepest



 



 



 

Переход к слайду 24. Появляется буква S и слово полностью GUINNESS



 

9. You are the best!
You find the secret code.
Now you can open the parcel and get presents. I hope you will be happy to get them.



 

Учитель открывает посылку, в которой находится книга рекордов и подарки. Идет презентация книги



 

What is the world’s all-time, best-selling book? The answer is: the Guinness Book of Records’. (Слайд 25)



 

10.Знакомство с материалами книги рекордов Гиннеса.



 

Гиперсылка к презентации The Guinness Book of Records



 

The book was first published in 1955 and has been sold throughout the world in 26 languages. More than 53 million copies have been sold. The Guinness Book of Records’ is published every year. Its section on the natural world, the universe, space and sport are invaluable sources of information. You can get information about the most interesting achievements and people, things and places. (Слайд 2)



 

Some facts from the Guinness Book of Records



 

The tallest man in the world is 2.72 meters tall.(Слайд 3)

The largest tortoise weights 385 kilograms. (Слайд 4)

The heaviest pumpkin weights 50 kg. (Слайд 5)

The heaviest onion weights 7 kg. (Слайд 6)

The shortest trip around the world by car lasted 21 days. (Слайд 7)

The heaviest apple weights 1.65 kg. (Слайд 8)

The biggest bird (an ostrich) weights 157 kg. (Слайд 9)

The fattest cat weights 21.3 kg. (Слайд 10)

The tallest cactus is in Arizona; its height is 18 meters. (Слайд 11)

The most expensive pen costs $218.000. (Слайд 12)

The most expensive cat costs $24.000. (Слайд 12)

The most popular book is “The Bible”. (Слайд 13)



 



 

11. Проверка усвоения материала, пройденного на уроке (Слайд 14)



 

Fill in the gaps

The longest river in the world is ….

The highest mountain in the world is ….

The deepest lake in the world is ….

The largest ocean in the world is ….

The largest country in the world is ….



 



 

II. Подведение итогов урока.

После просмотра презентации, детям раздаются подарки из посылки в разных номинациях и буклет.



 

The fastest student.

The most cheerful student.

The shiest student.

The best dancer.

The best jumper.

The most attentive student.

The most active student.

The best in English.



 

Выставление оценок (Слайд 16)



 

III. Объяснение домашнего задания (Слайд 17). Написать рассказ для книги рекордов о своей семье, классе, школе, стране. Вписать в буклет



 

Слайд 18



 



 

Прикрепленный файлSize
What Is The Best.odp1.1 MB
Compare the things.ods15.1 KB

»  Размещено в сообществах:   
Региональный узел Оренбургской области