План-конспект урока по теме “Happy Birthday!/Introduce yourself”
Submitted by Ирина Викторовна Киселева on Fri, 17/06/2011 - 18:54
1 .Организационныймомент.
T- Good morning, children! I am glad to see you. How are you, Nastya ? How are you, Zhenya ? What day is it today?
What is the date today?
Режим работы: Т-S1,S2, S3.
Сообщение темы урока и задачи.
Our theme is “Happy Birthday!/Introduce yourself”. We shall introduce ourselves, tell about your birthday, using known structures .Ask and answer the questions. Repeat all vocabulary. Are you ready? Now let’s begin our lesson..
2. Фонетическаязарядка.
Режим работы:T-Cl, T-S1, Cl.
T-Look at the blackboard. I read this song and you listen to me.
Учитель читает песню написанную на доске, затем просит одного-двух учащихся прочитать.
Days of the week.
Monday, Tuesday, Wednesday,
One, two, three,
Thursday and Friday
Are good for me.
Saturday and Sunday
Are great and then
The week is over
And it’s Monday again.
T-And now I am rubbing it off! Repeat again!
После того, как учащиеся прочитали песню, учитель стирает по несколько строк, а учащиеся должны по памяти восстановить недостающие строки.
T-Listen and sing!
Когда песня полностью восстановлена, звучит запись и учащиеся поют эту песню.
3.Этап всесторонней проверки знаний.
Режимработы: T, T-S1, S2, S3 S4, S-S1,2,3, S-S
1). T-Listen to me. I introduce myself.(Учитель рассказывает о себе) And now answer my questions,please.
Учитель задает вопросы, учащиеся отвечают.
What is your name?
What is your surname?
How do you spell that?
How old are you?
Where are you from?
What nationality are you?
What is your favourite sport?
What is you telephone number?
What do you do?
2) .T- Lina, come to the blackboard . You are a reporter. Ask questions.
Ученик в роли репортера сначала представляет себя, затем задает вопросы классу.
3) I"ll give you some cards with different information. Make up a dialogue.Учитель раздает ученикам карточки с заданием. Им необходимо составить диалог, используя данную информацию. Учитель проверяет выполнение задания проходя по рядам. Затем спросить одну или две пары рассказать диалог.
Примеры карточек:
Lisa White
18
the USA
American
tennis
362910
John Brown
20
Canada
Canadian
football
547830
4) Работа по учебнику. T- Open your books on page 19, ex..17(b) Read the dialogue and fill in the questions. Then read out completed dialogue.
Объяснить учащимся выполнение данного упражнения.
4. Физкультминутка.
Звучит аудио-запись песни “Say Hello!” учащиеся выполняют те движения, которые требуется.
5. Просмотрвидеофильма.T- Sasha, answer my question. When is your birthday?
Lisa, when is your birthday?
And now we shall watch a film. Be careful.
Учитель объясняет ученикам, что они должны внимательно просмотреть фильм, а затем ответить на вопросы.(фильм записан на видеокассету к учебнику)
T- What day is it today?
When is Julie’s birthday?
How old is Julie?
How old is Mark?
When is Jean’s birthday?
When is Leslie’s birthday?
How old is Lisa?
When is Lisa’s birthday?
How old is John?
When is John’s birthday?
Who is George?
How old is George?
T- Well done.
Match the names to the right information.
После того, как учащиеся ответили на вопросы, они находят соответствующую информацию на доске и верно соотносят ее.
Julie on 26th August
Mike 30 years old
Jean 68 years old
Leslie on 10th November
Lisa in April
George 21 years old
a dog
.Если время остается, учащиеся работают по карточкам.
6. Информация домашнего задания. Подведение итогов урока. Выставление оценок.
1) Записать на доске домашнее задание. Проследить запись в дневники. Объяснить выполнение упражнений из домашнего задания.
2) .Похвалить учащихся за хорошую работу на урокe. Выставление оценок. Урок окончен. До свидания.