Официальный сайт audiophilesoft 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



farm animals

Submitted by ирина александровна кондалова on Tue, 21/06/2011 - 14:32
Данные об авторе
Автор(ы): 
кондалова
Место работы, должность: 
Армавирский зооветеринарный техникум
Регион: 
Краснодарский край
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
среднее профессиональное образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

привитие любви к выбраной профессии

Тип урока: 
Урок изучения и первичного закрепления новых знаний
Учащихся в классе (аудитории): 
25
Используемые учебники и учебные пособия: 

"Английский язык" пособие для сельхозтехникумов под/ред. Масловой Г.В.

Используемая методическая литература: 

"Английский язык" пособие для сельхозтехникумов под/ред. Масловой Г.В.

 
Используемое оборудование: 

мультимедийная установка, компьютеры

Используемые ЦОР: 

1)подвести итог знаниям, навыкам и умениям учащихся в рамках изученной темы (произношение, активный запас фраз и речевых образцов, умения устного активного и рецептивного речевого общения);

2)вовлечь студентов в активную речевую деятельность на уроке путем использования современных средств обучения и различных организационных форм работы;

3)обеспечить активную деятельность каждого студента в течение всего урока, максимально увеличить время говорения каждого учащегося;

4)развивать критическое и логическое мышление при постановке проблемы, умение аргументировано высказываться, убеждать собеседников, учитывая при этом их аргументы и факты;

5)обеспечить коммуникативную направленность обучения и естественность общения.

Краткое описание: 
урок предназначен для студентов изучающих английский язык в сельхозтехникумах

СТРУКТУРАУРОКА

1.ОРГАНИЗАЦИОННЫЙМОМЕНТ:

Good morning students and our guests. I’m glad to see you. Today we’ll find out who knows English very well. We’ll check up your knowledge of animals . We’ll learn to speak about your favourite animal and listen about farm animals.

2.НАЧАЛЬНЫЙЭТАПУРОКА:

Фонетическаяразминка

Imagine, please, that all of you have got a pet. Let’s answer my questions.

Вводнаябеседа. – Have you got a pet? What is his name?

  • How old is he (she)?
  • What colour is your pet? Is your pet big or little? Is your pet funny?
  • Who looks after your pet? Do you take your pet for a walk?
  • What does your pet like to do? What games does he like to play?
  • Does your pet answer to his name?
  • Do you talk to your pet? Does he understand you?
  • What do you teach your pet to do? Does your pet learn quickly?
  • What can your pet do very well? ...ит.п.

I see that you are pet lovers. But today we go to the farm and speak about farm animals.

3. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

(Изучение лексики при помощи обучающей программы «EnglishPlatinum2004 / словарь/урок №86»).

Now working with text «Farm animals». Read the text and do exercises. (Студентычитаюттекст).

FARM ANIMALS

    Animal husbandry, a branch of agricultural production, includes the breeding of animals, and their use. Farm animals are highly important sources of food for man. They are known to produce highly nutritious products such as milk, meat, eggs. In addition, the skin of animals, down and feather of poultry and wool of sheep are used as raw materials to produce clothing and for many other purposes.

    The most important group of animals is cattle. There are four types of cattle. There are dairy cattle, beef cattle, draft cattle and dual-purpose cattle. Dairy cattle, that is, dairy cows provide milk that may be used in making various dairy products. Beef cattle are the producer of beef. One can raise dual-purpose cattle producing both milk and meat. Draft cattle and horses are almost everywhere replaced by agricultural machinery.

    Important sources in producing human food are sheep and hogs. Sheep are raised for two purposes: wool and mutton production. The production cycle of hogs is much shorter than that of cattle or sheep. In other words, unlike the other farm animals hogs are rapid growing ones. They may be fattened in less than six months. That is why hog breeding is one of the most important and economic ways of solving the problem of supplying the population  with meat.

  • Answer the questions:
  • Why are farm animals so important for man?
  • What raw materials do farm animals supply industry with?
  • What are the four types of cattle?
  • What are sheep raised for?
  • Why is hog breeding the most economic way of producing meat?
  • Read the sentences replaced by English equivalent:
  • Milk produced by this (корова) is of high quality.
  • Farms breeding sheep produce (баранина) and (шерсть).
  • Both milk and meat are produced by (мясомолочнымикоровами).
  • Poultry supply us with meat, eggs, (пух) and (перо).
  • About six months is usually required to (откармливать) a pig.
  • Finde the correct wordcombinations:

(корова)                down and feather

(куры)                     milk, meat

(овцы)                    eggs

(гуси)                      wool and mutton

  • Put the correct words:

 

 

milk

 

dairy cattle

cattle

beef cattle

draft cattle

dual-purpose cattle

beef

by agricultural machinery.

 

milk and meat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Now you see the film «Farm animals» and discus about it, you can make any notes in your copybooks.

Now tell me what did you understand and what animals are covered in this film.

 (Студенты кратко пересказывают увиденное).  


Видео скачать на телефон бесплатно


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн