Официальный сайт terra-z 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



Контрольная работа по теме « Времена глагола» в 4 классе

Submitted by евгения Евгеньевна вульфсон on чт, 08/09/2011 - 17:47
Данные об авторе
Автор(ы): 
вульфсон Е.Е.
Место работы, должность: 

учитель английского языка в Моу гимназии№2 г. Воронж

Регион: 
Воронежская область
Характеристики ресурса
Уровни образования: 
начальное общее образование
Класс(ы): 
4 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Ресурс для профильной школы: 
Ресурс для профильной школы
Тип ресурса: 
контрольная (проверочная) работа
Краткое описание ресурса: 
<p> &nbsp; Целью работы является контроль навыков и умений по теме. Работа состоит из 2 вариантов.. в каждом из которых несколько заданий.&nbsp; Работу можно использовать для всех УМК. &nbsp;Её можно использовать также для проверки и самопроверки усвоенного грамматического материала.</p>

Муниципальное образовательное учреждении Гимназия № 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольная работа по теме « Времена глагола» в 4 классе

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Составила : Вульфсон  Евгения Евгеньевна,         учитель английского языка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Воронеж2011

 

 

 

 

 

Test yourself

The Simple Present and the Present Continuous

V-1

 

I.                   Put the verbs in brackets into the simple present or the present continuous tense.

1    Cuckoos (not build) nests. They (use) the nests of other birds.

2    You can't see Tom now: he (have) a bath.

3    He usually (drink) coffee but today he (drink) tea.

4    What she (do) in the evenings?

   ~She usually (play) cards or (watch) TV.

5    I won't go out now as it (rain) and I (not have) an umbrella.

6    The last train (leave) the station at 11.30.

7    He usually (speak) so quickly that I (not understand) him.

8    Ann (make) a dress for herself at the moment. She (make) all her
own clothes.

 

II.  Complete the sentences with am/is/are/do/does.

1.      I __________ an accountant.

2.      ___________ he like his job?

3.      Where ___________ they live?

4.      ________ New York exciting?

5.      Why __________ you want to learn English?

6.      We _________ Americans.

7.      What ________ he do at weekends?

 

 

III.             Put the words in the correct order to make sentences or questions.

  1. family/the/am/my/in//I/oldest
  2. sister/me/my/than/younger/is
  3. Class/who/the/oldest/the/the/in/is?
  4. passenger/plane/is/Concorde/world/fastest/the/in/the

 

 

IV.              Put the questions to the underlined words in the sentences.

  1. She never plays tennis on Monday.
  2. They  are watching a very interesting film on TV now.
  3. We like to read detective stories.

 

 

 

 

 

 

 

 

Test yourself

The Simple Present and the Present Continuous

V-2

 

I.                   Put the verbs in brackets into the simple present or the present continuous tense.

 

1. Hardly anyone (wear) a hat nowadays.

 2. I'm afraid I've broken one of your coffee cups.

      -Don't worry. I (not like) that set anyway.

  3.I(wear) my sunglasses today because the  sun is very strong.

 4. Tom can't have the newspaper now because his aunt (read) it.

 5. I'm busy at the moment. I (redecorate) the sitting room.

 6. The kettle (boil) now. Shall I make the tea?

 7. You (enjoy) yourself or would you like to leave now?

     -I (enjoy) myself very much. I (want) to stay to the end.

 8. How you (get) to work as a rule?

     -I usually (go) by bus but sometimes I (walk).

 

IIComplete the sentences with am/is/are/do/does.

  1. I ________ a student.
  2. ________ she like music?
  3. Where _________ they go after lessons?
  4. _______ he your best friend?
  5. Why ________ do they want to help her?
  6. They _____ not Russian.
  7. What books ________ she like to read?

 

III. Put the words in the correct order to make sentences or questions.

  1. book/interesting/than/my/your/more/is/book
  2. in/world/the/ what/ the/is/longest/river?
  3. difficult/German/English/is/than/more/much
  4. weather/better/today/than/much/is/yesterday/the

 

IV. Put the questions to the underlined words in the sentences.

  1. We are doing a lot of interesting things after lessons.
  2. Shelooks after her little sister every day.
  3. The boy never goes to the swimming pool. He is afraid of water.
  4. I am sitting at the table and doing my homework.

Пояснительная записка

 

  Целью работы является контроль навыков и умений по теме. Работа состоит из 2 вариантов.. в каждом из которых несколько заданий.  Работу можно использовать для всех УМК.  Её можно использовать также для проверки и самопроверки усвоенного грамматического материала.

    

 

 

 

 

 

 

          Использованная литература.

 

 

И.М. Гиндлина Правила и упражнения по английскому языку   Ростов –на Дону « Феникс» 2011

 

 

М.А. Гацкевич   Английский язык грамматика для школьников   сборник упражнений «Каро22008

 

 

Е.Г.Воронова Тесты  Английский язык дидактический материал  4 класс

Москва Айрис Пресс  2009

 

 

 

Прикрепленный файл Size
конрольная работа 4 класс.doc 40 KB

»  Tags for document:

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн