Официальный сайт aquaexpert 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



How is The Weather

Данные об авторе
Автор(ы): 
Цикория Марина Иосифовна
Регион: 
Московская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Уровень образования: 
среднее (полное) общее образование
Целевая аудитория: 
Методист
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
3 класс
Класс(ы): 
4 класс
Класс(ы): 
5 класс
Класс(ы): 
6 класс
Класс(ы): 
7 класс
Класс(ы): 
8 класс
Класс(ы): 
9 класс
Класс(ы): 
11 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

Educational: to consolidate lexical stock,to encourage students in dialogue and to exspress their

opinions,to enrich students vocebulary.

Developing: to develop pupils creative and logical abilities,understading,raeading and writing,grammar

and lexical skills.

Bringing-up: to bring up love and interest to the subject,to respect each other,to create an English

atmosphere in the classroom.

Тип урока: 
Урок обобщения и систематизации знаний
Учеников в классе: 
20
Используемые учебники и учебные пособия: 

Афанасьева, Михеева

Используемое оборудование: 

The equipment of the lesson:diagrams on the tasks,pictures,posters,computers.

Краткое описание: 
<p lang="en-US" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 115%"> <font face="Calibri, sans-serif"><font size="5">1.Organization moment</font></font></p> <p lang="en-US" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 115%"> <font face="Calibri, sans-serif"><font size="5">2.Checking up homework</font></font></p> <p lang="en-US" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 115%"> <font face="Calibri, sans-serif"><font size="5">3.Main part</font></font></p> <p lang="en-US" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 115%"> <font face="Calibri, sans-serif"><font size="5">4.Giving hometask</font></font></p> <p lang="en-US" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 115%"> <font face="Calibri, sans-serif"><font size="5">5.Putting marks</font></font></p> <p lang="en-US" style="margin-bottom: 0.35cm; line-height: 115%"> <font face="Calibri, sans-serif"><font size="5">6.Saying good-bye</font></font></p>

The procedure of the lesson

1.Organization moment.Greeting.

-Good afternoon children .Sit down,please.

-Who is on duty today?

-What day is it today?

-What is the weather like today?

-Is is sunny?

Teacher:Every day we begin our lesson with the question:What is the weather like today?Because it's

very important to know what to wear.If it is a nice day,we smile and are in a good mood.If it is a bad

weather,it can spoil our mood.By the way,what is the weather like today?


2.Phonetic drill

World weather

In the North it's snowing

And in the Southe it's hot

In the East the wind is blowing

And in the West it's hot

In the south the sun is shining

And in the West the sky is blue

in the East it's raining

And in the North it'd raining too

3.New words

Sunny-

Hot-

Cold-

Foggy-

Cloudy-

Rainy-

Clear-

Stormy-

Windy-

4. The presentation of the new theme.

It’s sunny.

It’s cloudy.

It’s foggy.

It’s snowy.

It’s windy.

It’s rainy.

1.What is the weather like today?

It’s sunny.

2. What was the weather like yesterday?

It was foggy.

5. Let’s sing a song about seasons

Seasons

Spring is green

Summer is bright

Autumn is yellow

Winter is white.

Психологическая разминка

Who says that?

1. A dog________ a) mews

2. A sheep______ b) brays

3. A duck_______ c) neighs

4. A pig________ d) bleats

5. A hen________ e) grunts

6. A cat_________ f) barks

7. A horse_______g) clucks

  1. A donkey______h) quarks


 

На этом веселом задании закончился наш урок.

GOOD BYE MY LITTLE FRIENDS.!

Your marks are ...

SEE YOU LATER !

 


»  Tags for document:

На: How is The Weather


yes



Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн