Официальный сайт itartass-sib 24/7/365

НФПК
Проект реализуется
Национальным фондом подготовки кадров
Вы не зарегистрированы

Авторизация



Упражнения по развитию навыков чтения

Размещено: Людмила Александровна Масленникова - чт, 25/04/2013 - 23:41
Данные об авторе
Автор(ы): 
Масленникова Л.А.
Место работы, должность: 

МБОУ  "Янышская ООШ"Чебоксарского района ЧР

Регион: 
Республика Чувашия
Характеристики ресурса
Уровни образования: 
начальное общее образование
Класс(ы): 
1 класс
Класс(ы): 
2 класс
Класс(ы): 
3 класс
Класс(ы): 
4 класс
Предмет(ы): 
Родной язык
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Тип ресурса: 
дидактический материал
Краткое описание ресурса: 
<p> Навыки чтения характеризуется такими качествами, как сознательность, беглость, правильность и выразительность. Для развития этих качеств в своей практической работе я использую специальные упражнения, которые включаю в каждый урок чтения. Эта работа дает положительный результат, вносит в урок оживление, делая его более интересным и эмоциональным. На эти упражнения я уделяю небольшое количество времени, около 5-8 минут.</p>

 

Вот уже 20 лет,  работая в школе , не раз сталкивалась с проблемой низкой техники чтения у учащихся, а ведь чтение играет очень важную роль в образовании, воспитании и развитии ребенка.

Навыки чтения характеризуется такими качествами, как сознательность, беглость, правильность и выразительность. Для развития этих качеств в своей практической работе я использую специальные упражнения, которые включаю в каждый урок чтения. Эта работа дает положительный результат, вносит в урок оживление, делая его более интересным и эмоциональным. На эти упражнения я уделяю небольшое количество времени, около 5-8 минут.

Но все эти упражнения очень нравятся моим ученикам и выполняются ими с удовольствием.

          Все упражнения разделены на четыре большие группы:

  • для развития сознательного чтения;
  • для формирования правильности чтения;
  • для развития беглости чтения;
  • для развития выразительности чтения.

   По всем видам работ я изготовила карточки с заданиями. Работу проводим или коллективно, то в таком случае задания записываются на доске. Или индивидуально , или по парам, тогда карточки раздаются каждому.

Вот варианты работ и карточек.

(Все карточки и задания на родном чувашском языке, так как сама преподаю уроки чувашского языка и литературы.)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

УПРАЖНЕНИЯ ДЛЯ РАЗВИТИЯ СОЗНАТЕЛЬНОГО (ОСОЗНАННОГО) ЧТЕНИЯ

Логикăна аталантарас  хăнăхусем

 

1 – МĔШ  КАРТОЧКА

 

  1. Сăмахсене тишкер те вĕсем пĕр – пĕринчен мĕнпе уйрăлса  тăнине кала.

Турат – турать                          така – такка                  çу - çу

Тĕтĕм – тĕттĕм                      юрат – юрать                шăл - шăл

 

  1. Пĕр сăмахпа пĕтĕмлетсе кала.

Тюльпан, салтак туми, нарцисс -

Курак, чана, тăрна. Чĕкеç. Тăмана-

Телевизор. Утюг. Холодильник. Пылесос –

Качака, сурăх,ĕне, сысна, кролик –

Кĕпе, юбка, кĕрĕк, свитер-

  1. Мĕнле сăмах ытлашши.  Мĕншĕн?

Хитре, хĕрлĕ, симĕс, хура, с арă ;

              Минут, вăхăт, çеккунт, сехет ;

              Сĕт, турăх, хăйма, аш4

              Кăмпа, хурăн, чăрăш, хыр.

 

 

2-МĔШ КАРТОЧКА

  1. Çак сăмахсем мĕне кура пĕр пек?

Хупах, вăлча, парне, каюра, ручка, калпак.

 

  1. Сас паллисене вырăнпа улăштарса ларт та сăмахсем туп.

М,р,а,в,н, ă;   и е л м; м ĕ ç р, т,ĕ;  ă, р, ю;  ш, к, а, ă;  ш, с, в, ы,л, ă;   к, н, а, п, у.

 

  1. Сăмахсен пĕрремĕш сыпĕкĕсене илсе сăмах туп.

Кĕпер, ремень, çемçе.                                          Таса, рельеф, капан.

Илем, кермен, чĕпĕ.                                             Курен, лĕпĕш.

Çăкăр, варении.

 

      

 

 

                                 

3 – МĔШ  КАРТОЧКА

  1. Виçĕ сăмах панă. Иккĕшĕн хушшинче çыхăну пур. Тимлĕ тишкер те сăмахăн мăшăрне тупма тăрăш.

Юрă – композитор, самолёт - ?

Шкул – вĕрену, больница - ?

Çĕçĕ – хурçă, пукан - ?

Вăрман – йывăçсем,  библиотека - ?

Ир – каç, хĕлле - ?

 

  1. Сăмахсене ушкăнла:

Мулкач, пăрçа, чĕрĕп, упа, купăста, кашкăр, хăяр.

Мăкăнь, çăка, вĕрене, лантăш, шăнкăрав курăкĕ, хыр, тирек.

Апельсин, автобус, банан, абрикос, машина, трактор, пан улми, троллейбус.

Ĕне, пукан. диван, пăру, сĕтел, сысна, кресло.

 

  1. Паллă тунă сăмах çмне тивĕçлисене çыр:

Курăксем: клевер, кедр, кукша пуç, хурăн, шăнăр курăкĕ.

Хурт-кăшанкă: чакак, шăна, куккук, нăрă, уяр, сăпса, чана.

Атă – пушмак: пальто, кроссовка, куртка, туфли, кофта, свитер.

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 Сăмахсенчен сăмахсем тăвасси    

1-МĔШ   КАРТОЧКА

Халĕ сире тата кăткăсрах ĕç кĕтет.

 

        1.Варринче мĕн пур?

         -Кĕреçе варринче мĕн пур?  Тăпăрчă, шалаш,путăк, калăп, кулач, таракан, сад, палăк?

 

        2. Шутне пĕл:

                    -Миçе –кăл- илсен геометрии фигури пулать?

                    - Миçе –шак - - илсен тум – тир пулать?

                   -- Миçе –çĕр- илсен вăхăт пулать?

                    -Миçе –Ç- илсен алла тăхăнмалли  япала пулать?

                    -Миçе –та-илсен çутмалли япала пулать?

                   - Миçе  -ене- илсен каснă йывăç пулать?

      3.   Хăçан?

  • Кăрăç  хăçан хаярланать? (П)
  • Куç хăçан çук пулать?
  • Хăçн  мăйăр лаша пулать?
  • Уйăх хăçан юрлать?(П)
  • Çырла хăçан шывлă пулать? (м)
  • Сăмах хăçан тутлă?
  • Ялав хăçан ят пулать?
  • Хула хăçан тĕс пулать?
  • Алăк хăçан вăхăт пулать?
  • Сăвă хăçан çулçă сарать?
  • Хăçан   апат çиеççĕ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2 – МĔШ  КАРТОЧКА

Çухалнă рифмăсем

Çак ушкăнри калашсемпе тенешсен рифмисенге юриех сиктерсе хăварнă. Сирĕн çав çухалнă рифмăсене тупас пулать. Çак ĕçсене кам маларах тата тĕрĕсрех тума пултарĕ?

  • Ашак паллă хăлхинчен                                           Ыр ут хыççăн çул юлать.                     

Айван паллă…                                                          Ыр çын хыççăн …

  • Вĕреннине мĕн çитет,-

Вĕренекен вăй …                                                     

  • Сăмах сухан вăрри мар,                                        Элек акса çурекен-

Суйламасăр …                                                          Этем ятне …

  • Тимлĕ этем – тимĕр пек,

Тимсĕр этем - …

  • Сăмах паман – хытма пĕл,                                   Юман пултăр хытăрах,

Сăмах патăн - …                                                       юлташ пултăр …

  • Кахал этем кахалах,

Канма пăхать -…

  • Ĕçре юмах яракан-                                                  Ырă сăмах ынатлă,

Ĕç вăхăтне …                                                               Ыр кайăк пек …

  • Улăм утă пулни çук.                                                     

Ултава чăна ..

  • Халăх ăсне пухакан –                                               Ют кăмăла юрасси -

Хастар этем …                                                            юртан хăмăл …

 

 

 

 

 

2-МĔШ  КАРТОЧКА

Çыру вăрттăнлăхне тупса сăмахсем вула

 

Ч и у р о н е д ш к ц ă г л н  

             

В ы х у п ф р ă  и ч н

 

Ылтн     çлç   çр  ткнт

 

 

 

 

 

 

 


»  Тэги к этому документу:

Поиск

Loading

Оценка материала

...
Глобальная школьная лаборатория

Смотреть видео hd онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн