Официальный сайт terra-z 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



«Развитие навыков диалогической речи по теме: «CLOTHES AND FASHION»

Данные об авторе
Автор(ы): 
Короткова Светлана Николаевна
Место работы, должность: 

ГАОУ РМЭ "Лицей Бауманский", учитель иностранного языка

Регион: 
Республика Марий Эл
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учащийся (студент)
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
8 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

1. Развивать у учащихся способность монологически и диалогически высказываться по теме урока и давать свою оценку, разбираться в стилях и направлениях современной моды,быть активными, изобретательными.
2. Воспитывать культуру внешнего вида.

 

Тип урока: 
Урок закрепления знаний
Учеников в классе: 
14
Используемые учебники и учебные пособия: 

Spotlight 8 Student's Book, V.Evans, J Dooley, Москва Express Publishing "Просвещение" 2008

Spotlight 8 Teacher's Book

Используемое оборудование: 

магнитофон, I pad, Apple TV, интерактивная доска, образцы тканей, карточки с заданиями.

Используемые ЦОР: 

презентация к уроку

Краткое описание: 
<p><strong>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;ПЛАН УРОКА</strong><strong>:</strong></p> <ol> <li>Организационный момент.</li> <li>Речевая зарядка.</li> <li>Активизация&nbsp; лексических единиц.</li> <li>Монологические высказывания учащихся.</li> <li>Вопросно-ответная работа.</li> <li>Физминутка.</li> <li>Активизация глаголов.</li> <li>Диалогические высказывания учащихся.</li> <li>Аудирование текста.</li> <li>Работа с текстом.</li> <li>Заключительный этап. Подведение итогов. Домашнее задание.&nbsp;</li> </ol>

Ход урока.

 

1.   Организационный момент.

- Good morning, boys and girls! Nice to see you. Take your seats.

- Look at the picture and guess the topic of our lesson. (cлайд)

- Right you are, it is “Clothes and fashion”. (слайд)

- Let’s begin our lesson.

 

  1. Речевая зарядка.

-Remember the English words on the topic "Clothes".

-Let’s play the game “Rhymes”. I pronounce a word and you should give the rhyming word from the picture. (слайд)


beans – jeans
better – sweater
bird – shirt, T- shirt, skirt
cocks – socks
mouse – blouse
choose – shoes
loves - gloves
mute - suit
rat – hat
less – dress
boat – coat, rain coat
fruits – boots
sports – shorts
calf - scarf
houses - trousers
racket – jacket
- Well done.

3.   Активизация лексических единиц.

 

  • Different clothes are made of various materials.
  • Usually materials have patterns.
  • Of course, all of us prefer to wear clothes of different materials, patterns and styles.
  • Now we’ll devide into 3 groups. Each group will get the task : to write all the words you know about :
  • Group 1 material ,Group 2 pattern,Group 3 style.
  • Use Popplet.You have got 3 minutes.

      4.   Монологические высказывания учащихся.

  • Imagine you are at the fashion show. Look at the models. Use the phrases on the blackboard to describe their clothes and style.

 

The man                             is

The woman                                                   wearing…..

They                                   are

 

He                                  looks…….

She

They                               look……...

 

  1. Вопросно-ответная работа. (T-Cl)
  • Do you try to keep up with the latest fashion?
  • Do you like getting dressed up?
  • What style do you prefer?
  • What do you wear to school?
  • Do your clothes always  suit school?
  • I think each of you should follow school rules  and keep up to the school style.

 

  1.  Физминутка.

-Are you tired? Let`s do some exercises. Do it like this: (повторяют действия за учителем).

 

  1. Активизация глаголов.
  • Let`s remember the verbs . Look at the slide and match the verbs with their meaning.
  • Now fill in the blanks. (WB ex. 2 p. 35). Well done!

 

  1. Диалогические высказывания учащихся.

-Most of you like to go to a dance, don`t you? And you want to look classy, right?

-Open your books on page 60, read the task of ex.4. Let`s look through the expressions. --Make up short dialogues using the phrases from the sheets of paper given.

 

  1. Аудирование текста.

-Let`s listen to the dialogue between Lisa and her brother Clive.They are going to a party. Try to understand what Lisa is going to wear.(слайд)

 

  1. Работа с текстом.

 

-Read the text after the speaker.

-Answer the questions to the text. (ex.6, p.61)

-Find the expressions in the text.

        11.    Заключительный этап. Подведение итогов. Домашнее задание.

 - You have shown a good knowledge of the topic today.Your hometask will be to make up short dialogues on ex.9,p.61.

- I thank you for the lesson. You have only good and excellent marks today. You may go.  Good-bye!

 

Прикрепленный файл Size
Презентация_одежда.pptx 538.3 KB

»  Tags for document:

Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн