Вы не зарегистрированы

Авторизация



Конспект урока «Каждая страна традициями полна».

Submitted by Галина Николаевна Устинова on чт, 27/06/2019 - 13:35
Данные об авторе
Автор(ы): 
Устинова Галина Николаевна
Место работы, должность: 

МОУ СОШ №1, учитель английского языка

Регион: 
Ставропольский край
Характеристики ресурса
Уровни образования: 
основное общее образование
Класс(ы): 
6 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Тип ресурса: 
конспект урока (занятия)
Краткое описание ресурса: 
<p><strong>Конспект урока в 6 классе &laquo;</strong><strong>Каждая страна традициями полна</strong><strong>&raquo;.</strong></p>

Конспект открытого урока в 6 классе «Каждая страна традициями полна».

 

Цель урока: создать условия для активизации речемыслительной деятельности учащихся по теме «So Many Countries, So Many Customs»

Задачи урока:

Практические: 

        1) развитие навыков говорения;

        2) развитие умения понимать информацию на слух;

        3) совершенствование  навыков работы с текстом;

        4) активизация изученной лексики, расширение словарного запаса.

Образовательные:

     1) активизация и совершенствование актуального словарного запаса обучающихся.      

     2) развитие умения адекватно использовать речевые средства для решения  коммуникативных задач.

Развивающие:

    1) развитие умения наблюдать, сравнивать;

    2)  развитие речемыслительной деятельности;

    3) развитие у учащихся интереса к изучению иностранного языка, способствовать развитию логических общеучебных умений и навыков, развивать воображение, внимание, память.

Воспитательные:

     1) формирование толерантного отношения к традициям народов англоговорящих стран;

     2)  формирование потребности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в парах,  группах.

                   Планируемые результаты:

                        личностные:  способность к самооценке на основе критериев успеш­ности учебной деятельности;

познавательные УУД:  поиск и выделение необходимой информации; осуществлять сравнение,  классификацию, устанавливать причинно-следственные связи; умение выделять главную идею текста; составлять небольшое монологическое высказывание;

регулятивные УУД : целеполагание, планирование, оценка результатов работы, адекватное самостоятельное оценивание правильности выполнения действия и вносить необходимые коррективы в исполнение, как в конце действия, так и по ходу его реализации, уметь самостоятельно контролировать свое время и управлять им;

коммуникативные УУД:  соблюдение правил речевого поведения, умение высказывать и обосновывать  свою точку зрения, уметь осуществлять взаимный контроль и оказывать в сотрудничестве необходимую взаимопомощь; адекватно использовать речь для планирования и регуляции своей деятельности; уметь организовывать и планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками.

Тип урока: урок открытия новых знаний.

 

Оборудование: тексты для чтения, карточки с заданиями для работы в группах, презентация в Power Point, компьютер, проектор, мультимедийный экран.           

 

                                                       Ход урока.

I.Организационный момент. T: Good morning! I`m very glad to meet you again. Ready to work? Let`s begin.

 

II.Определение темы. T: Look at the pictures on the screen. (Слайд 2).Think and say what we are going to speak about at the lesson today.

P: We are going to speak about traditions.

T: In what countries?

P: In Russia, in Great Britain and the USA.

T: There is a saying in Russia “Каждая страна традициями полна”.

What English proverb expresses the same idea?

P: So Many Countries, So Many Customs.

T: Yes, you are right. So the theme of our lesson is …

P: “So Many Countries, So Many Customs.”

 

III.Целеполагание. T: What is a tradition? You may say in Russian.

(Ученики высказывают предположения).

T: There is a definition of the word “tradition” in the encyclopedia. Read it, please.

Тради́ция (от лат. traditio «предание», обычай) — множество представлений, обрядов, привычек и навыков практической и общественной деятельности, передаваемых из поколения в поколение. (Слайд 4).

What must we know to speak about traditions? How do you think what we are going to do at the lesson? (Ученики высказывают предположения). Yes? You are right. We shall repeat the words on the topic, speak about the traditions you know. Then we shall read the texts about traditions you don`t know and speak about them.

 

IV.Активизация лексики. T: So let`s repeat the words. Brainstorm the vocabulary on the topic Russia,  Great Britain and the USA. (Ученики выполняют задание).

 

V.Актуализация знаний. T: Now look at the screen. There is a list of customs and traditions in different countries. Classify these phrases into three categories and fill the table. What traditions are in Russia, in Great Britain and the USA? (Слайд 5). You will work in pairs. Begin. (Ученики выполняют задание).

Let`s check – up. (Слайд 6,7).

 

VI. Физкультминутка. T: Now let`s have a rest and do some exercises.  (Слайд 8).

 

VII.Открытие новых знаний. (Работа в группах) T: Well, let`s continue our work. Form the groups. (Задания для групп в приложении. Учащиеся читают тексты и выполняют задания.) (Слайд 10, 11,12).

 

VIII. Развитие навыков устной речи. T: Finish your work. Let`s listen to the first group.

(Учащиеся рассказывают о традициях, о которых они узнали из текстов).

 

IX. Заключительный этап .

        1.  Домашнее задание:    Ex. 23, p. 73.

       «5» – 10 предложений,

      «4» - 7 предложений,

      «3» - 5 предложений. (Слайд 13).

2.Рефлексия, самоконтроль:

      T: What have you learnt about traditions in Russia, Great Britain and the USA?

P:    I have learnt that (about)…

       I didn`t know that …

       Now I know that …

       It was interesting to know that …  (Слайд 14).                                

        3.  Выставление  оценок.

 

Приложение.

Read the text and match the information with the pictures. Then speak about Easter  traditions.

    An Easter Egg Rolling and Egg Hunt  (охота).

 

1. On Easter Monday children up to eight years of age may come to the White House in Washington, D.C.

 a)     

2. They take part in a competition (соревнрвание) called egg rolling – pushing (толкать) eggs on the grass with a can (жестяная банка).

   b)   

3. The Easter version of Santa Claus is the Easter Bunny. The Easter Bunny is usually a person dressed up in a large, colorful rabbit suit (костюм). He brings gifts (подарки) of brightly colored eggs, candy (конфеты) and chocolate eggs and rabbits to children.

   c)   

4. Many parents tell their children that the Easter Bunny lays (откладывает) Easter eggs and then he hides them in the grass, in bushes and trees.

   d)   

5. So the children run across the lawn (лужайка) bumping (толкая) into each other and often fighting over who got to the egg first.

     e) 

6. The child who finds the most eggs wins a prize.

      f) 

Key: 1-e,  2-a,  3-b,  4-f,  5-d,  6-c

 

Read the text and match the questions with the answers. Then speak about traditions on May Day.

1.When do British people celebrate May Day?

a) A traditional May Day dance is Maypole Dancing. People danced around the tree pole (столб) in celebration of the end of winter and the start of the fine weather.

2. How did people decorate their houses?

b) Yes, we can. Maypoles are still a part of some village life and on May Day the villagers (сельчане) dance around it.

3.What is a traditional May Day dance?

c) In the early morning young girls went to the fields (поле) and wash their faces with dew (роса). They believed this made them beautiful for year after that.

4. Can we see Maypoles in some of the villages nowadays?

d) The first day of the month of May is known as May Day.

5. What did young girls do on May Day?

e) For that day people decorated houses and streets with branches (ветвь, ветка) of trees and flowers.

 

 Key: 1-d,  2-e,  3-a,  4-b,  5-c

 

Read the text and answer the questions. Then speak about Christmas Eve  in Russia. Choose the pictures to illustrate the text.

                                                    Christmas Eve (канун)  in Russia.

     Christmas Eve was the last day of the six-week Christmas Lent (пост ). Ancient custom says that no one can eat until the first star shone in the sky. Kutya was the traditional dish (еда ) on that day. It was usually made of boiled (вареный ) rise with honey and nuts.

   A sheaf (сноп ) of wheat (пшеница ) and barley (ячмень ) was put in the corner under the icons. The people put a pot (чаша, горшок ) of Kutya with a candle next to it. The table was covered with a white cloth (скатерть ).

   A prayer (молитва ) started the dinner. Then the head of the house threw a spoonful (полную ложку ) outside for Grandfather Frost saying “Please do not touch our crops ( посевы).

   Then the people of the family ate Kutya but at the end of the dinner left some for the relatives who died.

Answer the questions.

  1. What was Christmas Eve?
  2. What was the traditional dish on Christmas Eve?
  3. How did the people decorate the room on that day?
  4. Why did the head of the house throw a spoonful of Kutya to the Grandfather Frost?
  5. Did they eat all Kutya? Why? Why not?

 

 

 

 

Прикрепленный файлSize
Традиции.pptx1.03 MB