Вы не зарегистрированы

Авторизация



В зоопарке

Фото пользователя Татьяна Алексеевна Морозова
Submitted by Татьяна Алексеевна Морозова on пн, 30/03/2020 - 11:17
Данные об авторе
Автор(ы): 
Морозова Татьяна Алексеевна
Место работы, должность: 

МБОУ "Музыкально-эстетический лицей имени А.Г.Шнитке" г.Энгельс

Регион: 
Саратовская область
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
начальное общее образование
Уровень образования: 
основное общее образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
4 класс
Класс(ы): 
5 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

Создать условия для осознания и осмысления новой учебной информации, применения знаний и умений в знакомой и новой учебных ситуациях.

Тип урока: 
Комбинированный урок
Учащихся в классе (аудитории): 
12
Используемые учебники и учебные пособия: 

Spotlight 4

Используемое оборудование: 
  1. Fly High 3. Учебник для 4 класса
  2. Рабочие тетради.
  3. Проигрыватель, аудиофайлы с записями песен.
  4. Картинки, опорные слова.
Краткое описание: 
<h3><br /> &nbsp;</h3>

Ход урока

Структура урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Оргмомент

 

Hello boys and girls! How are you today? Sit down, please.

What's the date today? What day of the week is today? What is the weather like today?

Yes, and today is colder than yesterday.

And yesterday was warmer than today.

Приветствуют учителя, отвечают на вопросы .

Активизация лексики

 

 

 

 

 

 

We'll start our lesson with the phonetic drill. Repeat the words after me all together:

dirty, thin, fast, slow, new, fat, sad, small, heavy, young, big, new, old, funny

Now read the words one by one...

Can you see what are all these words? What do they have in common?

 

Please, match them in pairs with opposite meaning? F.E. (small-big)

 

 

Now we are ready to play a game "Hot chair"

Spell the word, please.

 

Фонетическая зарядка

 

Adjectives

 

 

funny-sad

fast-slow

old-young

fat-thin

Играют и записывают угаданное слово на доске

Целеполагание и мотивация

 

 

Look at these words please. When do we use them? Sometimes we use adjectives to compare things, people or animals. Let's remember how to do it.

 

 

Описывают предметы.

Определяют тему урока, цели урока

 

Актулизация знаний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

When we compare things we use a comparative form of an adjective.

ТАБЛИЧКА

We are going to play with a ball. I will tell you  an adjective and you will change it into comparative form.

FE heavy-heavier

 

OK. Great. Well done. A good boy. Very well. Super. Cool.

 Игра c мячом

dirty,

tall,

good,

cold

etc.

We'll have a rest and sing a song. Open your books at page 57 and have a look at the words. We'll sing all together.

Now, you'll sing for the red and blue team.Сome to the blackboard, please.

.Песня

(CD2 Track 15)

(3:35)

Поют повторно разделившись на группы по цвету

So we are ready to compare some animals. Look at the pictures.

 Elephant is  big  than mouse.

Hippo is  fat than wolf.

Giraffe is tall than dog.

Bear is heavy than cat.

Fox is thin than pig.

Zebra is fast than duck.

Monkey is funny than frog.

Выполняют задание.

 

 

 

Ответы учащихся записывают на доске.

Let's create a poem:

Hippo is fatter than bear

Mouse is smaller than dog

Zebra is bigger than hare

Monkey is faster than frog

 

 

 

 

T: So we compared animals, but some of them have unique appearance. Hippo is very very fat.

ТАБЛИЧКА

Mouse is very small.

Monkey is very funny.

Elephant is very big.

Bear is very heavy.

 

Hippo is the ....(fattest)

Mouse is the smallest.

Monkey is the funniest.

Elephant is the biggest.

Bear is the heaviest.

Закрепление

 

We are going to listen to a song and read about animals. Open your books at page 58. Ex.1. Listen to a song, and be ready to read the text. (CD 2 track 16) 4 min"

 

Дети читают и переводят текст.

Рефлексия

Раздаю кубики с эмоциональной оценкой урока.

 

I’d like to learn your opinion about our lesson.

 

Подводят итоги урока. Самооценка.

Домашнее задание

You are quite clever students and I have special home tasks for you. 

Thank you very much for your work.

Записывают домашнее задание.