1. Классу предлагается задание № 1 : Put phrases into columns: bad habits and good habits
2. What word is it? Listen to its definition and the number of letters in it. Then say a word and spell it.
1) It is a dangerous disease. 6 letters - (c-a-n-c-e-r).
2) You should reduce it to be healthy. 6 letters - (w-e-i-g-h-t).
3) They are very useful for your health. 8 letters - (v-i-t-a-m-i-n-s).
4) It is one of the modern bad habits. 7 letters - (s-m-o-k-i-n-g).
5) When we are ill or catch a cold we have it. 5 letters - (c-o-u-g-h).
6) He is a person, who follows a diet. 7 letters - (s-l-i-m-m-e-r).
- . Работа в микрогруппах: классу предлагается работа с текстом Задание №2
Учитель: Eating habits have much in common in many countries. Look through the text «Eating Habits in Britain» and write an outline and the summary of it. (предлагается текст в печатном виде для каждого ученика и выводится текст на доску).
- Сильным ученикам ( можно объединить в одну или две группы или по парам) предлагается текст «Healthy Way of Life» в печатном виде и предлагается следующее задание на карточке:
Describe the situations in details where the sentences are used, express your wish, idea, doubts, agreement etc. основе текста “Healthy Way of Life’’.
a) We should avoid different bad habits.
b) Joined by less dangerous habits, they affect our health.
c) What is tasty is not always healthy.
d) The fashion for healthy food is growing all the time.
e) There are a lot of ways to lose weight and avoid gaining it.
f) People follow a calorie – controlled diet.
g) Excessive dieting is dangerous.
h) The way to stay healthy is physical activity.
- На доске представляем задание № 3
Учитель:Fill in the gaps
- Классу предлагается составить высказывание с использованием новой лексики. Открывается проверка 1-ого слайда.
- Аудирование:
Учитель: To be healthy grown – ups and children should lead a healthy way of life. Listen to our classmates about a healthy way of life and answer questions:
What is a healthy way of life? What should people do and avoid?
Listen to our classmates about a healthy way of life and answer questions
|
Коллаж понятий
Ребята выходят к доске и записывают свои версии слов.
c-a-n-c-e-r
w-e-i-g-h-t
v-i-t-a-m-i-n-s
s-m-o-k-i-n-g
c-o-u-g-h
s-l-i-m-m-e-r
Ребята распределяются по микрогруппам, и каждая группа затем на доске записывает свой план текста. Обсуждение предложенных планов текста.
К доске вызываются ученики по желанию, которые заполняют пропуски предложенными словами
Из группы сильных учеников вызываются по одному человеку и предлагается записать свое описание на доске.
Остальная часть класса представляет свое высказывание.
Сильные ученики проговаривают свое высказывание.
|