Space (Урок по УМК М.З. Биболетовой «EnjoyEnglish» 8 класс)
Submitted by Елена Викторовна Доброниченко on Sat, 28/08/2010 - 18:35
Ход урока
I.Организационный момент
- Good morning, students! I am glad to see you! We have an unusual lesson today. I invite you to take part in “A Mystery Travel” through space. Do you agree to join me in this travel?
Учитель приветствует учащихся и приглашает их отправиться в космическое путешествие, знакомит их с маршрутом полета по космическим станциям – этапам урока. Учащиеся знакомятся с правилами игры. Класс делится на 2 команды. В каждой команде выбирается капитан. Гости урока являются членами жюри, которое будет оценивать некоторые задания конкурса. Каждое задание оценивается определенным количеством звездочек. Победителем станет та команда, которая наберет наибольшее количество звездочек.
- Today we are going to fly round the Earth and to visit different space stations: “Sounds and Words”, “Guessing Words”, “Planets”, “Competition of Captains”, “Filling Gaps”, “Meeting Aliens”. What must we do to be successful in our work in space? Yes, you are right. We must revise the pronunciation of the words, train our lexic and grammar (Present Perfect и Present Perfect Continuous) and speak about space.
- Let’s remember the words on the topic “Space”. Write down words with the following sounds: [ əe ] , [ i ], [ s ], [ l ].
Учитель показывает командам транскрипционные значки, и ученики записывают слова по теме «Космос» с данными звуками. За каждое правильно записанное слово команда получает звездочку.
- You must make passports of the planets in the solar system. Write down their names, address, their colour, the closest neighbours and their occupation. You will get the forms, that you must fill in. We ask our jury to give marks to the teams in this competition.
Учитель предлагает ребятам заполнить и сделать презентацию паспортов планет Солнечной системы на основании информации, подготовленной в качестве домашнего задания. Им необходимо написать названия планет, их адрес, цвет, ближайших соседей и их занятия. Это задание оценивает жюри. Максимальный балл – 5 звездочек.
4.Конкурскапитанов-“Competition of Captains”икоманд“Filling Gaps”
- Now I want the captains of our teams to work in outer space. You will get cards. You must explain the following facts using Present Perfect or Present Perfect Continuous
Учитель приглашает капитанов команд выйти в открытый космос и выполнить задание отдельно от команды, которая в это время будет занята другой работой.
Капитанам предстоит объяснить некоторые факты, используя глаголы в нужном времени (см. приложение № 1).
- Other members of the teams also get cards. You must choose the correct form of the verb.
Командам нужно выбрать правильные формы глаголов и вставить их в предложения (см. приложение № 2).
Предварительно проверяется готовность к работе – знание правил употребления и построения предложений в Present Perfect и Present Perfect Continuous. Оба конкурса учитель предлагает оценить жюри, Максимальный балл – 5 звездочек.
5.Конкурс «Встреча с инопланетянами» - “MeetingAliens”
- Have you noticed that one person in each team is an alien? Isn’t it interesting? Don’t miss the chance. Let’s speak with our aliens. Ask them some questions. Use some of following expressions:
be on our planet
speak to people on the earth
travel to other galaxies
solve any problems
do research
find another planet to live on
От каждой команды выбирается один человек, который вдруг оказывается инопланетянином. Задача команд – провести интервью с инопланетянами, используя изученную лексику и грамматику. Конкурс оценивает жюри. Максимальный балл – 7 звездочек.
III. Подведение итогов
- That’s all for today. You have worked during the lesson very well. Thank you for your work. Now it’s time to finish our work and to come back home. It is interesting to know who the winner today is. Let’s clap our hands! Congratulations! The lesson is over. Good bye.
Учитель благодарит детей за работу, жюри подводит итоги соревнования и поздравляет победителей.
Приложение № 1
Explain the following facts. Use the Present Perfect or the Present Perfect Continuous.
• John is on board a spaceship. He is very happy. - (dream about space flights since childhood)
• Martin is glad. – (discover a new star)
• Russia is one of the most advanced space countries. - (do research in space for many years)
• Jack’s father is a famous spaceman. - (work on orbital stations twice)
• The 12th of April is a well-known holiday in Russia. - (be celebrated as Space Day since 1961)
• Russia is one of the most advanced space countries. – It has done research in space for many years./ It has been doing research in space for many years.
• Jack’s father is a famous spaceman. – He has worked on orbital stations twice.
• The 12th of April is a well-known holiday in Russia. –It has been celebrated as Space Day since 1961.
Приложение № 2
I of going to space since I was a child.
a) dreamed
b) will dream
c) have been dreaming
d) have dreamed
Russian researchers a lot of serious problems since the space era began.
a) have been solving
b) have solved
c) solved
d) will solve
We over 2000 spaceships for the last 40 years in Russia.
a) have been launching
b) have launched
c) launched
d) will launch
Ответы:
I of going to space since I was a child.
a) dreamed
b) will dream
c)have been dreaming
d)have dreamed
Russian researchers a lot of serious problems since the space era began.
a)have been solving
b)have solved
c) solved
d) will solve
We over 2000 spaceships for the last 40 years in Russia.