Вы не зарегистрированы

Авторизация



Урок-обобщение по теме "Having fun" по УМК Spotlight 7

Submitted by Татьяна Сергеевна Казакова on чт, 29/01/2015 - 22:11
Данные об авторе
Автор(ы): 
Казакова Татьяна Сергеевна
Место работы, должность: 

МОУ "Лицей г. Козьмодемьянска", учитель английского языка




 

Регион: 
Республика Марий Эл
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
высшее профессиональное образование
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
7 класс
Предмет(ы): 
Английский язык
Цель урока: 

Закрепить знание лексического и грамматического материала по теме "Having fun"




 

Тип урока: 
Урок обобщения и систематизации знаний
Учащихся в классе (аудитории): 
10
Используемые учебники и учебные пособия: 

1. УМК Spotlight 7. Английский в фокусе. Авторы: Ваулина Ю.Е.,  Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В.

2. Боброва Н.А.Английский язык ГИА. Издательство "Лицей", 2012






 

Используемая методическая литература: 

1. Spotlight 7. Teachers Book. Английский в фокусе. 7 класс. Книга для учителя. Ваулина Ю. Е.

2. Методики обучения иностранным языкам в средней школе. Автор: Колкова М.К. Издательство: Каро, 2006




 

Используемое оборудование: 

Ноутбук, проектор, экран, МР3 плеер, колонки






 

Краткое описание: 
<p>На уроке осуществляется мониторинг основных видов речевой деятельности. В ходе урока обучающиеся демонстрируют знания, умения и навыки, полученные в ходе изучения данной темы. Обучающиеся оценивают свои знания и знания своих одноклассников.<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> &nbsp;</p>

Урок-обобщение по теме "Having fun" по УМК Spotlight 7

Авторы: Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В.

Выполнила: Казакова Т.С., учитель высшей квалификационной категории МОУ "Лицей г.Козьмодемьянска"

План-конспект

Цель: закрепить знание лексического и грамматического материала по теме.

Задачи:

Практические:

  1. развивать у учащихся навыки связной и грамотной устной речи;
  2. отрабатывать знание лексического материала в устной и письменной речи;
  3. совершенствовать грамматические навыки учащихся;

Образовательные:

  1. обобщить и закрепить знания учащихся по теме;
  2. повысить уровень образованности;
  3. расширить активный словарный запас учащихся;

Воспитательные:

  1. воспитывать интерес к иностранному языку;
  2. побуждать желание дальнейшего изучения иностранного языка;
  3. воспитывать культуру общения на уроке;

Развивающие:

  1. активизировать речемыслительную деятельность учащихся;
  2. развивать память, речь, мышление, творческую активность;
  3. развивать самостоятельность;
  4. развивать умение работать в коллективе.

Оборудование:

  1. раздаточный материал (карточки с примерами)
  2. ноутбук, проектор, экран, презентация, Интернет
  3. аудиозапись

План урока

I. Организационный момент

II. Постановка целей и задач урока

III. Обобщение и систематизация знаний

IV. Применений знаний и умений в новой ситуации

V.Контроль усвоения грамматического материала

VI.Рефлексия

VII. Заключительный этап

I. Организационный этап

      T:Good morning, children. I am glad to see you. Sit down please.

1.Речевая зарядка:

      Who is on duty today?

      Who is absent today?

      What is the date today?

      What is the weather like today?

2.Фонетическая зарядка:

 Let`s read the proverb: " Time and tide wait for no man".

 There are three translations of it. Choose the best one please.

    1)Делу-время, потехе-час.

    2)Время не ждет.

    3)Время-деньги.

II. Постановка целей и задач урока

Let`s work hard. Today we are going to revise our topic "Having fun". We are to read and listen to the texts. Then, we will make up some dialogues, revise and check the usage of Perfect tense. Don`t forget to put your marks into the mark cards.

Listening

Reading

Speaking

Grammar

Writing

Mark






 






 






 






 






 






 






 

III. Обобщение и систематизация знаний

1) Развитие навыков аудирования

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных A,B,C,D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка (1-5) только один раз. В списке 1-5 есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

1.At the theatre

2.In the cinema

3.At school

4.In the tram

5.At the university

Dialogue A

- Could you please pass me popcorn?

- Here it is.

- Thank you! Oh, I love popcorn!

- Please be quiet! We`re not at home.

- But the film hasn`t started yet.

Dialogue B

- Hey! Have you got that book the professor told us about at the last lecture?

- Yes. Why?

- I thought I could borrow it for a week or so.

- Not until you return that book I gave you in April.

Dialogue C

- Have you done your homework?

- No, I totally forgot about it! Hope the teacher won`t ask me. What about you?

- I`ve written the composition, but haven`t learned the poem.

Dialogue D

- Isn`t that singer amazing? I adore her voice, it is so beautiful!

- Well, the performance itself is breathtaking, and yes, this singer is a real star!

- I think it is the best opera I`ve seen in ages!

- We should go to the theatre more often!

Key: 2,5,3,1

2) Развитие навыков чтения. Чтение текста с извлечением основного содержания.

T: You are to read the texts and guess what these attractions are. Work in pairs. (карточки с текстами на английском языке). First of all, let`s revise the most famous attractions in the world.

  1. Lego land in California
  2. Tobu World Square in Japan
  3. The Taj Mahal
  4. The Great Wall of China
  5. London Bridge
  6. Disneyland in France
  7. The Tower of London
  8. Red Square
  9. The Tretyakov Gallery
  10. Stone Hedge

A) It is a white marble mausoleum located in Agra, India. It was built by Mughal emperor Shah Jahan in memory of his third wife, Mumtaz Mahal. The(..........l) is widely recognized as "the jewel of Muslim art in India and one of the universally admired masterpieces of the world's heritage". It can  be called the Eighth Wonder of the Modern World

B) It is the biggest object ever made by humans. It stretches across mountains, deserts and grasslands for over 6,000 kilometers. The ancient Chinese built it to keep invaders from the west out of their country. Today tourists from all over the world come and see it.

C) It is an entertainment resort in Marne-la-Vallée, a new town located 32 km east of the centre of Paris, and is the most visited attraction in all of France and Europe. It is very popular among children. Here, you can meet a lot of heroes from your favourite cartoons.

D) It is one of the famous and the well known picture galleries in the country and all over the world. Already more than 55 thousand works are kept there. The gallery's history starts in 1856 when the Moscow merchant  acquired works by Russian artists of his day with the aim of creating a collection, which might later grow into a museum of national art.

E) It is a prehistoric monument located in Wiltshire, England, about 2 miles   west of Amesbury and 8 miles (13 km) north of Salisbury. One of the most famous sites in the world,  it is the remains of a ring of standing stones set within earthworks. It is in the middle of the most dense complex of Neolithic and Bronze Age monuments in England, including several hundred burial mounds.

Keys: A3, B4, C6, D9, E10

IV. Применение знаний и умений в новой ситуации

1. Развитие навыков диалогической речи.

You have read texts about interesting places to see. Now, let`s make up some dialogues. In pairs discuss your future plans for summer.  There are some expressions to use:

Where are you going?

Do you fancy coming with me?

Yes, I`d love to!

You are so lucky!

Have you planned your summer holiday yet?

Would you like to...?

Thanks! Great idea!

V. Контроль усвоения Present Perfect tense.

T: We can`t "having fun" without grammar. Let's revise Present Perfect tense.

1) formation: have\has +V3

2) указатели времени, употребляемые с Present Perfect

already                            so far                                              recently

yet                                  today                                              for ages

just                                 this week\month\etc.                        since

ever                                how long                                          for

never                              lately

You have a short test: http://www.banktestov.ru/test/?id=6809

Correct the mistakes

  • We have just came home.
  • I has made a report.
  • Have you never been to Paris?
  • He has already have dinner.
  • They have never visit London.
  • I haven’t seen Pat for last summer.
  • The children haven’t come home already.
  • Nick has already did his homework.
  • My friends have gone for Spain
  • We have already packed our suitcases.

VI. Рефлексия (подведение итогов занятия)

You have worked hard. You have learnt to use Present Perfect tense, to make up dialogues, to read and to listen to the texts. Your marks are..

VII. Конец урока. Домашнее задание.

Список литературы:

Боброва Н.А. Английский язык ГИА. Издательство "Лицей", 2012

Колкова М.К. Методики обучения иностранным языкам в средней школе. Издательство "Каро", 2006

http://en.wikipedia.org/wiki/Taj_Mahal

http://en.wikipedia.org/wiki/Disneyland_Paris

http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Wall_of_China

http://en.wikipedia.org/wiki/Tretyakov_Gallery

http://en.wikipedia.org/wiki/Stonehenge

http://www.banktestov.ru/test/?id=6809






 

Прикрепленный файлSize
Having fun - конкурс.ppt7.77 MB

»  Размещено в сообществах: