Организационный момент (создание благоприятного микроклимата на уроке)
Т: Good morning boys and girls. My name is Victoria Anatolievna and today I will be your teacher of English.
Т: Девизом нашего урока будет: вижу (прикасаюсь к глазам), слышу (прикасаюсь к ушам), говорю (прикоснуться к губам), делаю (стукнуть кулачек о кулачок), получится(большой палей вверх)!!!!! И вместе!!!!!
Т: Надеюсь, что наш урок пройдет так же энергично и с таким же хорошим настроением.
Развитие произносительных навыков:
Т: Вы хотите узнать, о чем мы будем говорить сегодня на уроке?Yes? Then listen to me.
I can skip and I can play football
Hockey, tennis and baseball
I can jump and I can run
I can have a lot of fun!!!
Т: This poem is about hobby, isn’t it? We’ll talk about our hobbies today. At first let’s learn this rhyme, and now repeat after me.
Активизация употребления ЛЕ
Т: Do you know the history of the word “Hobby”? No? Then look at the black board, please. What is it? (a horse)авызнаете,каксвязаныслова «a horse»и«a hobby» .нет?Прочитавтекст,выузнаете,каконивзаимосвязаны.
Т: Let’s read the text.
Long ago a favorite toy for children of all ages was a hobbyhorse. Hobbyhorse was a stick with imitation of horse’s head. Children used it for games. “Hobby” is a short name of “hobbyhorse”.
Т: Итак, как же взаимосвязаны слова «ahorse» и «ahobby»?
P: “Hobby” это сокращение от слова “hobbyhorse”- названия детской игрушки.
Т: There different hobbies.Look at the screen. Let’snamethehobbies.(презентация) (индивидуальная работа)P1,P2,Pn…(читают слова с экрана)
Развитие навыков монологической речи: Т: Iwanttoknowaboutyourhobbies?What is your hobby?(монологическое высказывание) (T – P1, P2, P…)
Динамическаяпауза: Т: and now it’s time to rest. Standup,comehere.Ishowyoumyhobbyandyoushouldguesswhatmyhobbyis.(Встаём \ не вставать в круг. Учитель объясняет задание «Отгадай, чем я люблю заниматься» Сначала показывает учитель мимикой, жестом. А ученик должен отгадать. Дальше таким же образом продолжается, показывают ученики).
Развитиенавыковаудирования:Т: Children, my students from Lunacharsk want to meet you and they have sent a video letter about their hobbies. Listen to them very attentively and fill in the table.
Speaker 1
Делать паузу
Speaker 2
Name
Zhenya
Vitya
Age
11
12
Hobbies
English, drawing
Computer games, reading
Listen again, and check up your answers.
Let’s check them all together: -What is the name of the speaker one \ two?
-How old is Zhenya \ Vitya?
-What are the hobbies of Zhenya \ Vitya?
Развитиенавыковдиалогическойречи:Т: And now we can talk to one of my pupils. Now let’s have a TV-bridge (выписатьсловонадоску). Andyou can talk to them. Who wants?
The girl from my school will ask you questions and you should answer them.
Now you can ask her questions.
And now we’ll have a role play. You are from England and you are from Russia. Meet each other and, use this dialogue as a model:
-Hello! What is your name?
-My name is…
-How old are you?
-I am….
-Where do you live?
-I live in…
-What is your hobby?
-My hobby is \ my hobbies are….
Мини проект (групповая работа)(на доске большой конверт)
Т: Now you know about hobbies of my students. Is in interesting? And they want to know about your hobbies. Make groups. Write a letter \ make a poster (навыборучителя). Tell my students about you. Your time is up. Readyourletter.Givemeyourletters\posters.(закрепить магнитами на конверте, не забыть прочитать, что написано на конверте)
Подведениеитогов:Т: Unfortunately our lesson is over. It was very interesting for me to learn about your hobbies. And what about you? Was it interesting for you?
Т: После нашего урока у меня вот такое настроение, а у вас? На столах у вас лежат 3 различных солнышка (с различными эмоциями). Покажите, понравился ли вам наш урок? Хорошо, что наши чувства совпали.
Т: Разве любы нам хмурые лица
Или чья-то сердитая речь
Ты улыбкой сумей поделиться
И ответную искру зажечь
Т: Thank you very much! Our lesson is over. Good bye!