Официальный сайт aquaexpert 24/7/365

Вы не зарегистрированы

Авторизация



программа кружка Программирование в Scratch

программа кружка по программированию в Scratch

Данные об авторе
Автор(ы): 
Бутенко С.А.
Место работы, должность: 

учитель математики и информатики МОУ СОШ №20 г.Невинномысска

Регион: 
Ставропольский край
Характеристики урока (занятия)
Уровень образования: 
начальное общее образование
Уровень образования: 
среднее (полное) общее образование
Уровень образования: 
дополнительное образование детей
Целевая аудитория: 
Учитель (преподаватель)
Класс(ы): 
1 класс
Класс(ы): 
2 класс
Класс(ы): 
3 класс
Класс(ы): 
4 класс
Класс(ы): 
5 класс
Класс(ы): 
6 класс
Предмет(ы): 
Информатика и ИКТ
Цель урока: 

 К сожалению, не нашла куда поместить  материал такого рода.

Научить программировать в среде Scratch. Это легкая среда, доступная даже первокласснику. Тем не менее она прекрасно подготовит детей к программированию на других языках

Учеников в классе: 
10
Используемые учебники и учебные пособия: 

 

Список литературы

1. Bruckman, A., 1998, Community support for constructionist learning. Computer

supported collaborative work. The Journal of Collaborative Computing, 7, 47-86.

2. Kay A. 2000, Sqeak in School http://www.squeakland.org/learn/index.html

3. Kay A., Predicting The Future. Stanford Engineering, Volume 1, Autumn 1989, pg 1

– 6.

4. Kay A., 1991, Computers, Network and Education. Scientific American, September,

pp., 138 - 148.

5. Kafai, Y.B., Peppler, K.A., & Chin, G. (2007). High Tech Programmers in Low

Income Communities: Creating a Computer Culture in a Community Technology

Center. In C. Steinfeld, B. Pentland, M. Ackermann, & N. Contractor (Eds.),

Proceedings of the Third International Conference on Communities and Technology

(pp. 545-562). New York: Springer.

6. Malan D. J., Leitner H., Scratch for Budding Computer Scientists. 38th ACM

Technical Symposium on Computer Science Education. Covington, Kentucky.

March 2007.

7. Maloney, J., Burd, L., Kafai, Y., Rusk, N., Silverman, B., and Resnick, M. (2004).

Scratch: A Sneak Preview. Second International Conference on Creating,

Connecting, and Collaborating through Computing. Kyoto, Japan, pp. 104-109.

8. Papert S, Caperton G., 1999, Vision for Education: The Caperton-Papert Platform

http://www.papert.com/articles/Vision_for_education.html

9. Papert S., 1993, The children's machine: rethinking school in the age of the

computer BasicBooks.

10.Papert S., 2000, What’s the big idea: Towards a pedagogy of idea power. IBM

Systems Journal, vol., 39, no., 3-4.

http://www.research.ibm.com/journal/sj/393/part2/papert.html

11.Papert, S., Resnick M., 1995. "Technological Fluency and the Representation of

Knowledge". Proposal to the National Science Foundation. MIT Media Laboratory.

Cambridge, MA.

12.Peppler, K. A. & Kafai, Y. B. (2007). What video game making can teach us about

learning and literacy: Alternative pathways into participatory cultures. Paper to be

presented at the Digital International Games Research Association meeting in

Tokyo, Japan.

13.Peppler, K. & Kafai, Y. B. (2007). From SuperGoo to Scratch: Exploring Media

Creative Production in an Informal Learning Environment. Journal on Learning,

Media, and Technology, 32(2), 149-166.

14.Resnick, M., 2003, Thinking Like a Tree (and Other Forms of Ecological Thinking).

International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol. 8, no. 1, pp.

43-62

15.Resnick, M.,1994, Turtles, Termites, and Traffic Jams: Explorations in Massively

Parallel Microworlds. Cambridge, MA: MIT Press.

16.Resnick M., 1999, Decentralized Modeling and Decentralized Thinking Published in:

Modeling and Simulation in Science and Mathematics Education (pp., 114-137),

edited by W. Feurzeig and N. Roberts. Springer: New York., 1999

17.Resnick, M., 1996. "Towards a Practice of 'Constructional Design'." In Innovations in

Learning: New Environments for Education, edited by L. Shauble and R. Glaser. NJ:

Lawrence Erlbaum. Hillsdale.

18.Senge P., 1998, Systems Change in Education, Education for Meaning and Social

Justice, Volume 11, Number 3, September 1998,

19.Senge P., 2000, "A World Shaped by Choice", Imagine, essays on the future edited

by Marianne Williamson, Rodale Press, fall 2000.

20.Бобровский С. История о том, как я писал историю для начинающих изучать

Squeak снуляhttp :/ / sbobrovsky . livejourna l . com /167512 . htm l

21.Бобровский С. История о том, как я писал историю о построении трёхмерных

миров в Alice. http://sbobrovsky.livejournal.com/170524.html

22. Бобровский С. История о том, как я писал историю про быстрый старт в

Croquet http://sbobrovsky.livejournal.com/168387.html

23.Патаракин Е.Д., Ярмахов Б.Б., 2006, NetLogo в моделировании социальных

феноменов и на занятиях по менеджменту // Конференция ≪Свободное

программное обеспечение в высшей школе≫, Переславль-Залесский, 28–29

января 2006 года, стр. 36 – 38

24.Патаракин Е.Д., Ярмахов Б.Б., 2007, Веб 2.0 Управление, изучение и

копирование, Educational Technology & Society - 10(2) 2007, ISSN 1436-4522

http://ifets.ieee.org/russian/depository/v10_i2/html/2.htm

25.Патаракин Е.Д. Освоение медиа-культуры через учебные игры с маленькими

кирпичиками знаний. В книге Судьба России: вектор перемен, 2007, ISBN:

978-5-8291-0904-2

 

 

 

 

Методическое обеспечение

 

 

1.Программа  Scratch

 

2. Электронные пособия по Scratch

 

3. Программа  кружка « Программирование в Скретч» (ИнтелЛето-2009)

Материал из Letopisi.Ru — «Время вернуться домой»

Программа курса  «Цифровые технологии через Scratch»Список литературы

1. Bruckman, A., 1998, Community support for constructionist learning. Computer

supported collaborative work. The Journal of Collaborative Computing, 7, 47-86.

2. Kay A. 2000, Sqeak in School http://www.squeakland.org/learn/index.html

3. Kay A., Predicting The Future. Stanford Engineering, Volume 1, Autumn 1989, pg 1

– 6.

4. Kay A., 1991, Computers, Network and Education. Scientific American, September,

pp., 138 - 148.

5. Kafai, Y.B., Peppler, K.A., & Chin, G. (2007). High Tech Programmers in Low

Income Communities: Creating a Computer Culture in a Community Technology

Center. In C. Steinfeld, B. Pentland, M. Ackermann, & N. Contractor (Eds.),

Proceedings of the Third International Conference on Communities and Technology

(pp. 545-562). New York: Springer.

6. Malan D. J., Leitner H., Scratch for Budding Computer Scientists. 38th ACM

Technical Symposium on Computer Science Education. Covington, Kentucky.

March 2007.

7. Maloney, J., Burd, L., Kafai, Y., Rusk, N., Silverman, B., and Resnick, M. (2004).

Scratch: A Sneak Preview. Second International Conference on Creating,

Connecting, and Collaborating through Computing. Kyoto, Japan, pp. 104-109.

8. Papert S, Caperton G., 1999, Vision for Education: The Caperton-Papert Platform

http://www.papert.com/articles/Vision_for_education.html

9. Papert S., 1993, The children's machine: rethinking school in the age of the

computer BasicBooks.

10.Papert S., 2000, What’s the big idea: Towards a pedagogy of idea power. IBM

Systems Journal, vol., 39, no., 3-4.

http://www.research.ibm.com/journal/sj/393/part2/papert.html

11.Papert, S., Resnick M., 1995. "Technological Fluency and the Representation of

Knowledge". Proposal to the National Science Foundation. MIT Media Laboratory.

Cambridge, MA.

12.Peppler, K. A. & Kafai, Y. B. (2007). What video game making can teach us about

learning and literacy: Alternative pathways into participatory cultures. Paper to be

presented at the Digital International Games Research Association meeting in

Tokyo, Japan.

13.Peppler, K. & Kafai, Y. B. (2007). From SuperGoo to Scratch: Exploring Media

Creative Production in an Informal Learning Environment. Journal on Learning,

Media, and Technology, 32(2), 149-166.

14.Resnick, M., 2003, Thinking Like a Tree (and Other Forms of Ecological Thinking).

International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol. 8, no. 1, pp.

43-62

15.Resnick, M.,1994, Turtles, Termites, and Traffic Jams: Explorations in Massively

Parallel Microworlds. Cambridge, MA: MIT Press.

16.Resnick M., 1999, Decentralized Modeling and Decentralized Thinking Published in:

Modeling and Simulation in Science and Mathematics Education (pp., 114-137),

edited by W. Feurzeig and N. Roberts. Springer: New York., 1999

17.Resnick, M., 1996. "Towards a Practice of 'Constructional Design'." In Innovations in

Learning: New Environments for Education, edited by L. Shauble and R. Glaser. NJ:

Lawrence Erlbaum. Hillsdale.

18.Senge P., 1998, Systems Change in Education, Education for Meaning and Social

Justice, Volume 11, Number 3, September 1998,

19.Senge P., 2000, "A World Shaped by Choice", Imagine, essays on the future edited

by Marianne Williamson, Rodale Press, fall 2000.

20.Бобровский С. История о том, как я писал историю для начинающих изучать

Squeak снуляhttp :/ / sbobrovsky . livejourna l . com /167512 . htm l

21.Бобровский С. История о том, как я писал историю о построении трёхмерных

миров в Alice. http://sbobrovsky.livejournal.com/170524.html

22. Бобровский С. История о том, как я писал историю про быстрый старт в

Croquet http://sbobrovsky.livejournal.com/168387.html

23.Патаракин Е.Д., Ярмахов Б.Б., 2006, NetLogo в моделировании социальных

феноменов и на занятиях по менеджменту // Конференция ≪Свободное

программное обеспечение в высшей школе≫, Переславль-Залесский, 28–29

января 2006 года, стр. 36 – 38

24.Патаракин Е.Д., Ярмахов Б.Б., 2007, Веб 2.0 Управление, изучение и

копирование, Educational Technology & Society - 10(2) 2007, ISSN 1436-4522

http://ifets.ieee.org/russian/depository/v10_i2/html/2.htm

25.Патаракин Е.Д. Освоение медиа-культуры через учебные игры с маленькими

кирпичиками знаний. В книге Судьба России: вектор перемен, 2007, ISBN:

978-5-8291-0904-2

 

 

 

 

Методическое обеспечение

 

 

1.Программа  Scratch

 

2. Электронные пособия по Scratch

 

3. Программа  кружка « Программирование в Скретч» (ИнтелЛето-2009)

Материал из Letopisi.Ru — «Время вернуться домой»

Программа курса  «Цифровые технологии через Scratch»

Используемая методическая литература: 

 

Список литературы

1. Bruckman, A., 1998, Community support for constructionist learning. Computer

supported collaborative work. The Journal of Collaborative Computing, 7, 47-86.

2. Kay A. 2000, Sqeak in School http://www.squeakland.org/learn/index.html

3. Kay A., Predicting The Future. Stanford Engineering, Volume 1, Autumn 1989, pg 1

– 6.

4. Kay A., 1991, Computers, Network and Education. Scientific American, September,

pp., 138 - 148.

5. Kafai, Y.B., Peppler, K.A., & Chin, G. (2007). High Tech Programmers in Low

Income Communities: Creating a Computer Culture in a Community Technology

Center. In C. Steinfeld, B. Pentland, M. Ackermann, & N. Contractor (Eds.),

Proceedings of the Third International Conference on Communities and Technology

(pp. 545-562). New York: Springer.

6. Malan D. J., Leitner H., Scratch for Budding Computer Scientists. 38th ACM

Technical Symposium on Computer Science Education. Covington, Kentucky.

March 2007.

7. Maloney, J., Burd, L., Kafai, Y., Rusk, N., Silverman, B., and Resnick, M. (2004).

Scratch: A Sneak Preview. Second International Conference on Creating,

Connecting, and Collaborating through Computing. Kyoto, Japan, pp. 104-109.

8. Papert S, Caperton G., 1999, Vision for Education: The Caperton-Papert Platform

http://www.papert.com/articles/Vision_for_education.html

9. Papert S., 1993, The children's machine: rethinking school in the age of the

computer BasicBooks.

10.Papert S., 2000, What’s the big idea: Towards a pedagogy of idea power. IBM

Systems Journal, vol., 39, no., 3-4.

http://www.research.ibm.com/journal/sj/393/part2/papert.html

11.Papert, S., Resnick M., 1995. "Technological Fluency and the Representation of

Knowledge". Proposal to the National Science Foundation. MIT Media Laboratory.

Cambridge, MA.

12.Peppler, K. A. & Kafai, Y. B. (2007). What video game making can teach us about

learning and literacy: Alternative pathways into participatory cultures. Paper to be

presented at the Digital International Games Research Association meeting in

Tokyo, Japan.

13.Peppler, K. & Kafai, Y. B. (2007). From SuperGoo to Scratch: Exploring Media

Creative Production in an Informal Learning Environment. Journal on Learning,

Media, and Technology, 32(2), 149-166.

14.Resnick, M., 2003, Thinking Like a Tree (and Other Forms of Ecological Thinking).

International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol. 8, no. 1, pp.

43-62

15.Resnick, M.,1994, Turtles, Termites, and Traffic Jams: Explorations in Massively

Parallel Microworlds. Cambridge, MA: MIT Press.

16.Resnick M., 1999, Decentralized Modeling and Decentralized Thinking Published in:

Modeling and Simulation in Science and Mathematics Education (pp., 114-137),

edited by W. Feurzeig and N. Roberts. Springer: New York., 1999

17.Resnick, M., 1996. "Towards a Practice of 'Constructional Design'." In Innovations in

Learning: New Environments for Education, edited by L. Shauble and R. Glaser. NJ:

Lawrence Erlbaum. Hillsdale.

18.Senge P., 1998, Systems Change in Education, Education for Meaning and Social

Justice, Volume 11, Number 3, September 1998,

19.Senge P., 2000, "A World Shaped by Choice", Imagine, essays on the future edited

by Marianne Williamson, Rodale Press, fall 2000.

20.Бобровский С. История о том, как я писал историю для начинающих изучать

Squeak снуляhttp :/ / sbobrovsky . livejourna l . com /167512 . htm l

21.Бобровский С. История о том, как я писал историю о построении трёхмерных

миров в Alice. http://sbobrovsky.livejournal.com/170524.html

22. Бобровский С. История о том, как я писал историю про быстрый старт в

Croquet http://sbobrovsky.livejournal.com/168387.html

23.Патаракин Е.Д., Ярмахов Б.Б., 2006, NetLogo в моделировании социальных

феноменов и на занятиях по менеджменту // Конференция ≪Свободное

программное обеспечение в высшей школе≫, Переславль-Залесский, 28–29

января 2006 года, стр. 36 – 38

24.Патаракин Е.Д., Ярмахов Б.Б., 2007, Веб 2.0 Управление, изучение и

копирование, Educational Technology & Society - 10(2) 2007, ISSN 1436-4522

http://ifets.ieee.org/russian/depository/v10_i2/html/2.htm

25.Патаракин Е.Д. Освоение медиа-культуры через учебные игры с маленькими

кирпичиками знаний. В книге Судьба России: вектор перемен, 2007, ISBN:

978-5-8291-0904-2

 

 

 

 

Методическое обеспечение

 

 

1.Программа  Scratch

 

2. Электронные пособия по Scratch

 

3. Программа  кружка « Программирование в Скретч» (ИнтелЛето-2009)

Материал из Letopisi.Ru — «Время вернуться домой»

Программа курса  «Цифровые технологии через Scratch»

Используемое оборудование: 

компьютеры, проектор,экран

Используемые ЦОР: 

Программа  Scratch

Краткое описание: 
<p> В данном курсе предполагается&nbsp;&nbsp; вести изучение программирования&nbsp; в игровой, увлекательной форме, используя недавно появившуюся среду программирования Scratch. Scratchбазируется на традициях языка Logoи написан на языке Squeak (free, open source, Smalltalk-80-based language).&nbsp; В&nbsp; основе Scratchлежит графический язык программирования, который позволяет&nbsp; контролировать действия и взаимодействия между различными типами данных.&nbsp; В среде&nbsp; используется метафора кирпичиков Лего, из которых даже самые маленькие дети могут собрать простейшие конструкции</p>

 

Программа курса «Программирование в Scratch»

 

Пояснительная записка

 


Смотреть видео онлайн


Смотреть русское с разговорами видео

Online video HD

Видео скачать на телефон

Русские фильмы бесплатно

Full HD video online

Смотреть видео онлайн

Смотреть HD видео бесплатно

School смотреть онлайн